کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک در فروش اموال و املاک مازاد خود رتبه نخست نظام بانکی را دارد، گفت: بانک ملی ایران طی نه ماه گذشته، حدود ۲۶۰۰میلیارد تومان از شرکت‌ها و املاک مازاد خود را واگذار کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبر رادیو با بیان این که شرکت‌های بورسی تحت مدیریت بانک از طریق بورس واگذار می‌شوند، افزود: شرکت‌ها و املاک دیگر از طریق مزایده عمومی با اطلاع‌رسانی گسترده توسط آگهی فروخته می‌شوند.
وی افزود: فروش املاک مازاد و بنگاه‌های در اختیار بانک، موضوعی نیست که تنها در اختیار بانک ما باشد، بلکه بانک به عنوان یک طرف معامله، املاک را به فروش می‌گذارد و باید خریدار نیز به این کار ترغیب شود.
حسین‌زاده با بیان این که رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور محترم و دولت تدبیر و امید بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و فروش املاک مازاد تاکید دارند، گفت: عزم بانک ملی ایران برای اجرا کردن این دستورالعمل جزم است.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: ما در حال مذاکره با خریداران هستیم، اما باید این را هم گفت که بسیاری از بنگاه‌ها به صورت قهری به بانک واگذار شده و این کار بابت بدهی دولت‌ها و یا بدهکاران حقیقی و حقوقی دیگر بوده است.
به گفته حسین‌زاده، تنها بابت بدهی امیر منصور آریا، ۸ شرکت از جمله گروه ملی فولاد به بانک ملی ایران واگذار شده است که اغلب آن‌ها دچار مشکل تولید هستند.
مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: نمی‌توان زمانی برای فروش کامل همه بنگاه‌های و املاک دراختیار اعلام کرد، چون طرف تقاضا نیز باید برای خریدن این اموال وجود داشته باشد، اما همه تلاش ما تسریع در این کار با شرط حفظ بیت‌المال و اموال بانک است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.