جشنواره فیلم فجر فردا پابان می یابد

پرونده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فردا پنجشنبه پس از ۱۱ روز فعالیت در مراسمی در تالار وحدت تهران بسته می شود.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش های سینما حقیقت، هنر و تجربه، سودای سیمرغ و نگاه نو برگزار شد.
در این دوره در بخش سینما حقیقت ۱۱ فیلم مستند، در بخش سینمای هنر و تجربه ۱۱ فیلم، در بخش سودای سیمرغ ۲۲ فیلم و در بخش نگاه نو۱۱ فیلم به رقابت پرداختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر که ۱۲ بهمن ماه جاری برگزار شد گفت: جشنواره سی و چهارم را می توان جشنواره ای دانست که تمام قد در دولت تدبیر و امید متولد و بالیده است و تفاوت محسوسی با جشنواره های گذشته دارد .
علی جنتی به مهم ترین رویدادهای دو سال گذشته در عرصه سینما اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار بیش از ۲۰۰فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند و تا کنون چنین استقبالی در هیچ دوره ای وجود نداشته است.
سوم شهریورماه امسال سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با انتشار فراخوان آغاز شد، زمان ثبت نام و تکمیل فرم درخواست حضور در جشنواره تا ۱۵ آذر و تحویل آثار تا ۱۵ دی ۱۳۹۴ بوده، همچنین محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره فجر بوده است.
طی دو روز گذشته اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ در هر بخش از سوی هیات داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر متشکل از محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری، رضا مقصودی است.
همچنین ابوالحسن داوودی، محمد داوودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی به عنوان هیئت داوران بخش سودای سیمرغ انتخاب شده اند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ بهمن ماه آغاز شده و فردا پنجشنبه با معرفی برترین های هر بخش به کار خود پایان می دهد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.