همکاری های نظامی مسکو و دهلی/ زیردریایی هسته ای روسیه راهی هند می شود

سفیر روسیه در هند گفت:دهلی نو به دنبال اجاره دومین زیردریایی هسته ای از روسیه برای افزایش قدرت دفاعی و راهبردی این کشور است .

«الکساندر ام کاداکین» روز پنجشنبه در دهلی نو درگفت وگویی افزود: هند در حال گفت وگو با روسیه برای اجاره دومین زیر دریایی هسته ای و خرید سیستم ضد هوایی اس ۴۰۰ روسیه به منظور دفاع از شهر های هند در برابر هرگونه حمله خارجی است .
وی تصریح کرد:دهلی نو به منظور افزایش توان نظامی خود به دنبال خرید چندین جنگنده میگ ۲۹ برای استقرار در ناو هواپیمابر« ای ان اس ویکرام دتیا» است.
سفیر روسیه در هند با اشاره به گسترش روابط دفاعی هند و روسیه اظهار کرد: روابط دو کشور بعد از سالها همچنان با ثبات و روبه گسترش است .
وی با بیان اینکه هند در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است اظهار کرد: دهلی نو و مسکو همواره بر افزایش همکاری های نظامی ،صنعتی و علمی تاکید کرده اند.
سفیر روسیه در هند گفت که پس از پایان مذاکرات دو کشور، زیردریایی هسته ای دوم باید مطابق با نیاز های هند تغییر کند.
هند هم اکنون دارای یک زیردریایی هسته ای دیگر روسی به نام «ای ان اس چاکرا» است. این زیردریایی چهار سال پیش به خدمت نیروی دریایی هند درآمده است .
هند اعلام کرده است که از عملکرد این زیردریایی راضی است و قصد دارد زیردریایی دوم را نیز به خدمت بگیرد.
زیردریایی هسته ای ساخت هند به نام« ای ان اس اریهانت» در حال انجام آزمایش های دریایی است.این زیردریایی با حمایت تکنیکی روسیه ساخته شده است و هند قصد دارد تا زیردریایی های هسته ای بیشتری را تولید کند.
سفیر روسیه همچنین اعلام کرد که دو کشور درحال گفت وگو برای امضای توافقنامه ای برای تولید جنگنده های سوخو در هند هستند.
همچنین روسیه بزودی ۴ کارخانه تعمیر جنگنده های سوخوی ۳۰ ام کی ای برای رفع مشکلات تعمیر و نگهداری این هواپیما ها تاسیس می کند. هم اکنون شرکت هوانوردی هندوستان (HAL) تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات برای جنگنده های سوخوی در هند است.
هند دارای ۲۰۰ جنگنده سوخوی ۳۰ ام اک ای است.
«الکساندر ام کاداکین» خاطرنشان کرد:روابط دفاعی ما با هند براساس سیاست ساخت هند «نارندرا مودی» است و قرار است قطعات یدکی جنگنده های سوخوی در هند تولید شود.
هند و روسیه توافقنامه تولید بالگرد های کامو کی ای- ۲۲۶ را امضا کرده اند و روسیه برای تولید ۲۰۰ فروند از این نوع بالگرد، با شرکت هوانوردی هندوستان ( HAL) همکاری خواهد کرد.
وی افزود'روسیه در حال مذاکره با پاکستان برای کنترل تروریسم فرا مرزی است. روسیه می خواهد پاکستان در مبارزه با تروریسم نقش بیشتری ایفا کند.
هند پیش از این از اقدام روسیه در فروش ۴ فروند بالگرد می- ۳۵ به پاکستان ابراز نگرانی کرده بود.
سفیر روسیه گفت: روسیه هیچ اقدامی که به ضرر همکاری راهبردی و قدیمی با هند باشد انجام نخواهد داد. هند هم اکنون دارای ۱۵۱ فروند بالگرد جنگی «می ۱۷» در اختیار دارد .
روسیه بزرگترین شریک نظامی هند است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.