برگزاری آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسکو/ مقامات ارشد روسیه در جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند

آیین رسمی گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با شرکت جمع کثیری از مقامات سیاسی و نظامی روسیه و حدود ۴۰ کشور جهان در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

آیین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و مهمانان جشن پیروزی انقلاب را به «مهدی سنایی» سفیر کشورمان در روسیه تبریک گفتند.
حضور مقامات عالیرتبه حکومتی و شخصیت های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روسیه در این آیین سیاسی چشمگیر بود.
از طرف وزارت امور خارجه روسیه، «سرگئی ریابکوف» و «ایگور مورگولوف» معاونان وزیر امور خارجه روسیه در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.
«نیکلای لویچف» معاون دومای روسیه و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از مقامهای پارلمانی شرکت کننده در این آیین بود.
پروفسور ˈعبدالسلام حسین افˈ رییس انستیتو فلسفه وابسته به آکادمی علوم روسیه و 'فامیل جعفراف' رییس جامعه شیعیان مسکو از دیگر شخصیت های اجتماعی روس شرکت کننده در این آیین بود.
در این آیین، سفرای کشورهایی همچون چین و بلاروس در مسکو و نیز وابستگان نظامی کشورهای مختلف نیز حضور داشتند.
حضور گسترده کارشناسان امور ایران در روسیه و ایرانشناسان همچون ˈآلکساندر پالیشوکˈ رییس انجمن دوستی ایران و روسیه، ˈگنادی آودییفˈ رایزن فرهنگی شوروی سابق در ایران، ˈاولگ آکولینیچفˈ رییس شورای بازرگانی ایران و روسیه و ˈآناتولی تسیگانوکˈ رییس مرکز پیش بینی های سیاسی-نظامی انستیتو تحلیل های سیاسی -نظامی روسیه و ایگور کوروتچنکو مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت اسلحه جهانی و رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه به این آیین، شکوه خاصی بخشیده بود.
حضور رؤسای دانشگاه ها و انستیتوهای علمی روسیه و نیز دهها استاد دانشگاه در آیین بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اقامتگاه سفیر ایران در مسکو چشمگیر بود و بسیاری از آنها در گفت وگو با خبرنگاران، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را درباره مسایل مهم جهانی به ویژه در زمینه ایران بیان می کردند.
توزیع نشریه ویژه وابسته مطبوعاتی سفارت کشورمان در روسیه با محور تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در بیش از سه دهه اخیر از دیگر نکات جالب توجه این آیین بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.