نیروهای روسیه در دریای سیاه به حالت آماده باش کامل درآمدند

به دنبال اعلام تصمیم ناتو برای تقویت نیروهای خود در دریای سیاه، نیروهای روسیه نیز در این پهنه آبی به حالت آماده باش کامل در آمدند.

به گزارش ایتارتاس، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه در گزارشی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت: تمام واحدهای ناوگان دریای سیاه روسیه و واحدهای نیروی هوابرد روسیه مستقر در شبه جزیره کریمه به حالت آماده باش کامل در آمده اند و آماده مقابله و دفع هرگونه تهاجم خارجی هستند.
وی افزود: در جریان رزمایشی که در کریمه جریان دارد واحدهای ناوگان دریای سیاه و نیروی هوابرد تاکتیک های دفاع ساحلی، مقابله با نیروهای هوابرد دشمن و دفاع در برابر حملات هوایی خارجی به مناطق ساحلی را تمرین می کنند. اقدامات مهندسی رزمی و محافظت از نیروهای مستقر در منطقه نیز جریان دارد.
این رزمایش که از دو روز پیش آغاز شده است در محدوده ای به وسعت بیش از ۳ هزار کیلومتر مربع برگزار می شود و نیروهای مستقر در ۱۸ پادگان و محدوه نظامی در آن شرکت می کنند.
در این رزمایش تسلیحات پیشرفته روسی از جمله سامانه های موشکی ساحلی باستیون نیز بکار گرفته می شوند.
روابط روسیه و ناتو در ۲ سال اخیر بر اثر مساله اوکراین سرد و پرتنش شده است.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سالانه دهها رزمایش در مناطق مجاور روسیه ازجمله دریای سیاه انجام می دهد و روسیه نیز با انجام رزمایش های زمینی، هوایی و دریایی به این اقدامات ناتو پاسخ می دهد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تازگی اعلام کرده است که ناتو حضور خود در دریای سیاه را تقویت خواهد کرد و نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر می شود.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.