حمله خمپاره‌ای به حرم سامرا بدون آسیب بود

به دنبال حمله گروهک تکفیری به حرم عسگریین (ع) در سامرا، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: حرم و زائران در این حمله خمپاره‌ای آسیبی ندیده‌اند.

«حسن پلارک»  درباره این حمله خمپاره‌ای اظهار کرد: ساعت چهار و پنج دقیقه بعدازظهر به وقت محلی روز شنبه در عراق، خمپاره‌ 80 میلی‌متری به اطراف حرم برخورد کرد که خوشبختانه در حمله‌ی تکفیری‌ها، هیچ زائری زخمی نشد و حرم نیز آسیب ندید.
او با اشاره به حضور ده‌ها هزار زائر در حرم عسگریین (ع) به مناسبت شهادت این امام معصوم گفت: در ادامه حرکت اربعین تا شب گذشته بیش از 300 هزار زائر در حرم امام حسن عسگری (ع) مستقر شده بودند و عراقی‌ها با برپایی موکب با شور و شعف از زائران پذیرایی می‌کردند. بخشی از این جمعیت نیز در زیرزمینی که در دو طبقه به وسعت 16 هزار متر مربع توسط ستاد در ادامه طرح توسعه حرم ساخته شده، حضور داشتند که این حمله‌ی خمپاره‌ای با وجود ایجاد امنیت در منطقه صورت گرفت، اما هیچ آسیبی متوجه زائران و سازه حرم نشد.
پلارک همچنین بیان کرد:‌ جو سامرا در حال حاضر آرام و حرم مملو از جمعیت است و زائران بدون مشکل خاصی مشغول زیارت هستند.
منابع عربی پیش‌تر خبر داده‌اند که در شب سالگرد شهادت امام حسن عسگری (ع) این حمله از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده، اما تلفات جانی نداشته است.
برخی رسانه‌ها نیز عنوان کرده‌اند که این حمله بوسیله دو راکت از نوع کاتیوشا با هدف قرار دادن مرکز سامرا و در نزدیکی حرم امامین عسگریین (ع) انجام شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.