دستغیب: دخالت‌های عربستان و ترکیه در امور سوریه،اشتباه بزرگی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دخالت در امور سایر کشورها اشتباه بزرگی است و عربستان و ترکیه باید دست از این اقدامات خود بردارند.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز درباره دخالت‌های عربستان سعودی و ترکیه در امور داخلی سوریه گفت: دخالت در امور سایر کشورها اشتباه بزرگی است که هر چه زودتر باید این حامیان تروریست بویژه کشورهای عربستان و ترکیه دست از این اقدامات خود بردارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: کشورهای حامی گروه‌های تکفیری تروریستی نه تنها با حمایت‌های خود به سایر ملت‌ها آسیب می‌رسانند بلکه به مردم کشور خود نیزضررهای فراوانی وارد می‌می‌کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستم که شرایط به صورتی شود که هیچ یک از کشورها در امور داخلی کشور‌های دیگر دخالت نکند.
لازم به ذکر است که در ۲۰بهمن ۹۴ جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در واشینگتن، از ملک سلمان پادشاه عربستان به‌خاطر اعلام آمادگی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه قدردانی کرد.
بعد از این دیدار، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت: جزییات حضور نیروهای عربستان سعودی در سوریه با متخصصان مورد بحث قرار گرفته است. واشینگتن از افزایش تلاشهای عربستان سعودی در جنگ با داعش در سوریه استقبال کرده است.
پیش از این نیز احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان اعلام کرده بود عربستان سعودی آماده‌گی جنگ زمینی در سوریه را دارد.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.