نماینده سازمان ملل در امور سوریه: فرانسه و انگلیس حامی تروریسم هستند/نقش آمریکا و عربستان مخرب است

نماینده دائم سازمان ملل در امور سوریه ضمن «مخرب» توصیف کردن نقش ایالات متحده آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه در سوریه، تصریح کرد: دولت های فرانسه و انگلیس از حامیان تکفیریها در سوریه هستند.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از اظهارات اخیر نمایندگان انگلیس و فرانسه در سازمان ملل علیه دولت دمشق به شدت انتقاد کرد.
بر اساس این گزارش، وی ضمن «دروغ» خواندن اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی توسط دولت دمشق از سوی فرانسه و انگلیس، تصریح کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که فرانسه و انگلیس، خود حامی تروریسم در سوریه هستند.
الجعفری در ادامه تصریح کرد: در حقیقت آمریکا، انگلیس، عربستان، قطر و ترکیه به دلیل کارشکنی های گسترده در مسیر حل سیاسی بحران سوریه مسئول شکست احتمالی گفتگوهای صلح سوری هستند.
وی با اشاره به تصمیم رژیم سعودی برای حمله نظامی به سوریه، اظهار داشت: تصمیم عربستان، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای لشگرکشی به سوریه هیچ سنخیتی با رایزنی ها پیرامون حل سیاسی بحران سوریه ندارد.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و فرانسه به دنبال راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه نبوده و از موفقیت ها و دستاوردهای اخیر ارتش در نقاط مختلف به ویژه در حلب به شدت خشمگین هستند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.