چهار کشتی جنگی ناتو وارد آب های ساحلی گرجستان شدند

چهار فروند کشتی جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه وارد آب های ساحلی گرجستان شدند تا در رزمایش نظامی مشترک با گارد ساحلی این کشور حوزه قفقاز شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از باتومی گرجستان ، این چهار ناو جنگی شامل یک ناو آموزشی و یک ناو ضد مین کشور ترکیه و همچنین دو ناو ضد مین اسپانیا و رومانی هستند که برای شرکت در این تمرین های چهار روزه در بندر باتومی گرجستان در آب های دریای سیاه پهلو گرفتند. 
همچنین قرار است یک ناو ایتالیا نیز بعدا به این جمع ملحق شود و دریابان «جئورجیو لاتزیو» رئیس ستاد مشترک نیروهای دریایی ناتو نیز روز شنبه وارد باتومی خواهد شد. 
فرماندهی نیروی دریایی ناتو در بیانیه ای اعلام کرد، این ناوهای جنگی به همراه گارد ساحلی گرجستان تمرین هایی در زمینه تجسس و نجات و مهارت های تاکتیکی انجام خواهند داد. 
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز پنجشنبه گفته بود که گرجستان تمام ابزارهای عملی مورد نیاز برای آماده شدن به منظور عضویت در ناتو را دارد. 
تلاش گرجستان برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا با مخالفت و خشم روسیه رو به رو شده که از گسترش ناتو به سمت مرزهای این کشور نگرانی دارد. گرجستان و روسیه در سال ۲۰۰۸ بر سر منطقه خودمختار اوستیای جنوبی وارد جنگ شدند و پس از آن روسیه استقلال اوستیای جنوبی و همچنین منطقه آبخازیا را به رسمیت شناخت. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.