برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز در هفته جاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ارتش ایران و عمان در شرق تنگه هرمز در هفته جاری خبر داد.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه دیدار هیئت عمانی که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان خبر داد و گفت: قرار است این رزمایش مشترک تا پایان هفته جاری (چهارشنبه و پنجشنبه) در شرق تنگه هرمز برگزار شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی برقراری مسائل ایمنی برای تمامی کشتی‌های تجاری و نفتکش تمام کشورهای دنیا عبوری از این تنگه مهم و راهبردی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دیدار مشترک با هیئت عالی‌رتبه نظامی عمان گفت: ما امروز میزبان هیئت عالی‌رتبه‌ای متشکل از ۱۲ نفر از افسران عالی‌رتبه سلطنتی عمان در راستای ارتقای خط تعاملات دریایی دو کشور دوست و برادر ایران و عمان بودیم.
امیر سیاری ادامه داد: ما در این دیدار مشترک برای انجام همکاری‌های دوجانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، مقاله، فنی، تعمیر، نگهداری، نوسازی، تبادل اطلاعات بین کارشناسان دو نیرو، دید و بازدید ناوگروه‌های دو کشور از بنادر یکدیگر و دید و بازدیدهای آموزشی، بحث‌های مفصل‌تری را انجام دادیم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.