معاون دومای روسیه: مسکو آماده گسترش فراگیر همکاری ها با تهران است

«نیکلای لویچف» معاون دومای روسیه گفت: آهنگ توسعه همکاری های تهران و مسکو در عرصه های مختلف رضایت بخش می باید و ما آماده گسترش فراگیر روابط با ایران هستیم.

لویچف رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور در دومای روسیه امروز (شنبه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن عالی خواندن ارتقای روابط دو کشور پس از سفر رسمی دو سال پیش خود به تهران گفت: روابط و همکاری های ایران و روسیه در تمامی سطوح در حال گسترش است.
وی اظهار کرد: همکاری های پارلمانی نیز میان دو کشور در حال توسعه است و کمیسیون های مختلف دومای روسیه با مجلس شورای اسلامی همکاری نزدیک دارند.
معاون دومای روسیه گفت: از توسعه همکاری با ایران در عرصه های مختلف ازجمله صنعتی و فناوری های پیشرفته و حوزه های فنی-نظامی حمایت کامل می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و روسیه دورنمای روشنی دارد و حمایت سران دو کشور از روند توسعه روابط، ضامن تحکیم و تقویت آن و ادامه گسترش همکاری ها و مشارکت راهبردی شده است.
مقام پارلمانی روس گفت: روسیه آماده است در عرصه های مختلف با ایران همکاری های خود را گسترش دهد و در دوره پساتحریم که بخش عمده تحریم های ضد ایرانی لغو شده است، برای حضور فعال تر در ایران آماده شده ایم.
وی ادامه داد: از توسعه حضور ایران در روسیه نیز حمایت می کنیم و نزدیکی دو کشور و گسترش همکاری ها را به نفع ملت های دو کشور می دانیم.
لویچف با ابراز خرسندی از امضای موافقت نامه تسهیلات روادید میان ایران و روسیه آن را گام مهمی در توسعه همکاری های دوجانبه خواند و بر لزوم تداوم این گونه اقدامات از سوی دو کشور تاکید کرد. 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با تاکید بر اهمیت پیشنهاد خود برای لغو نظام روادید سفر اتباع ایران و روسیه به دو کشور، افزود: اجرای این پیشنهاد زمینه توسعه همکاری های علمی و فناوری و مبادلات گردشگری و دانشجویی میان ایران و روسیه فراهم شود.
لویچف با تاکید بر اهمیت افزایش روابط گردشگری میان ایران و روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ غنی و باستانی و فضای شرقی خود می تواند خلاء به وجود آمده در فضای گردشگری برای روس ها را پرکند و اکنون شرایط لغو روادید بین روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری مناسب است.
معاون دومای روسیه گفت: شاهد علاقمندی بسیار زیادی از طرف ایران و روسیه برای توسعه روابط دوجانبه هستم که از طرف مسئولان دو کشور حمایت می شود و امیدوارم این روند در آینده سرعت بیشتری یابد و به نوبه خود در عرصه پارلمانی برای تحقق این هدف مهم تلاش می کنیم. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.