آیا کره شمالی می تواند به آمریکا حمله نظامی کند؟/ نظر پنتاگون چیست

پنتاگون در گزارشی اعلام کرد، کره شمالی تهدید می‌کند تا با یک موشک مجهز به کلاهک اتمی به آمریکا حمله می‌کند اما از آنجایی که تکنولوژی لازم را ندارد، نمی‌تواند این کار را بدون کمک خارجی انجام دهد.

البته این گزارش پنتاگون به کنگره پیش از چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی در ماه گذشته و پرتاب راکت ماهواره‌بر در اوایل ماه جاری میلادی نوشته شده است.
پنتاگون در این گزارش گفته است: اگر موشک بالستیک بین قاره‌ای KN-۰۸ کره شمالی به صورت موفقیت آمیز طراحی و ساخته شود، احتمالا قادر خواهد بود به قاره آمریکا حمله کند. با این حال کره شمالی قادر به انجام آزمایش‌های پروازی در سطح سیستم‌های بسیار پیشرفته نبوده و در حال حاضر به عنوان یک سیستم تسلیحاتی اعتبار کافی ندارد.
در ادامه این گزارش آمده است: سرعت پیشرفت کره شمالی نیز در این زمینه به میزان تکنولوژی و کمک‌های دیگری که می‌تواند از سوی دیگر کشورها دریافت کند، بستگی خواهد داشت. پیونگ یانگ با پرتاب موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای به فضا، نوع جداگانه‌ای از تکنولوژی را برای حمله به آمریکا آزمایش می‌کند اما این موشک‌ها فاقد وسیله بازگشت به جو هستند.
آزمایش کره شمالی در نوامبر سال گذشته میلادی برای پرتاب موشک بالستیک از یک زیردریایی ناموفق بود.
این گزارش درباره نیروهای عملیات ویژه کره شمالی می‌گوید: این نیروها جزو مجرب‌ترین، مجهزترین و با انگیزه‌ترین نیروهای ارتش کره شمالی به حساب می‌آیند. یگان نیروهای عملیات ویژه استراتژیک کره شمالی برای عملیات‌های مربوط به حملات سریع، دفاع داخلی در برابر حملات خارجی و یا حملات محدود شده علیه اهداف ضعیف در کره جنوبی تشکیل شده‌اند. آن‌ها در یگان‌های تخصصی از جمله شناسایی، الحاق هوابرد و دریابرد، کماندوها و دیگر تخصص‌ها عملیات انجام می‌دهند.
پنتاگون همچنین در این گزارش نوشت: کره شمالی به فروش تسلیحات به دیگر کشورها و دور زدن تحریم‌ها با استفاده از اسناد تقلبی و میانجی‌گرها ادامه می‌دهد. کره شمالی از یک شبکه جهانی برای تسهیل فعالیت‌های فروش تسلیحاتی استفاده و گروه مرکزی اما در حال تقلیلی را از کشورهای دریافت کننده حفظ می‌کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.