حمایت از راه‌اندازی مراکز علمی پزشکی بازساختی در سه قطب دانشگاهی کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر حمایت از راه‌اندازی مراکز علمی پزشکی بازساختی در سه قطب دانشگاهی کشور شامل تبریز، شیراز و تهران تاکید کرد.

دکتر سورنا ستاری در نخستین جلسه سیاست‌گذاری و راهبری کمیته ملی توسعه پزشکی بازساختی به اهمیت موضوع پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: باید از راه‌اندازی مراکز علمی پزشکی بازساختی در سه قطب دانشگاهی کشور شامل تبریز، شیراز و تهران حمایت شود.
ستاری در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده مدیران، اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های کشورافزود: توجه خاص به تجاری‌سازی ایده‌های موجود در این حوزه و تولید محصولات پزشکی بازساختی به منظور بهره‌مندی در درمان بیماران باید به طور جدی پیگیری شود.
در ادامه این نشست امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی گزارشی از روند پزشکی بازساختی در منطقه و جهان ارائه و شاخص‌های تولید و توسعه این دانش راهبردی را تشریح کرد.
همچنین دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت روزافزون پزشکی بازساختی طی دهه گذشته بر ضرورت تمرکز در سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان تاکید کرد و افزود: این شورا با رصد موضوع در سطح دانشگاه‌های کشور می‌تواند راهبری توسعه این دانش را عهده دار باشد و در ضمن یک نفر از اعضای شورا به عنوان دبیر انتخاب شود.
در ادامه جلسه دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو نیز بر ضرورت تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و مصوبات لازم تاکید کرد و از ابلاغ اولین آیین‌نامه ذیربط در حوزه غذا و داروی وزارت بهداشت در تیرماه امسال خبر داد.
رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز در این جلسه بر ضرورت فعال‌سازی آزمایشگاه حیوانی و مطالعات پیش بالینی تاکید کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساختهای مورد نیاز برای توسعه این دانش در دانشگاه‌های مختلف فراهم شود.
در این نشست که دکتر علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی، دکتر محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی نیز حضور داشتند، تدوین محورها و راهبردهای توسعه علوم و فناوری‌های پزشکی بازساختی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت بهره‌برداری هر چه بیشتر از تمام ظرفیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی تاکید شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.