ناباروری سه میلیون زوج در کشور/ آماری از تعداد سقط جنین

مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳ میلیون زوج در کشور نابارور هستند که برنامه‌های متعددی برای کاهش مشکلات آنان اندیشیده شده است.

محمداسماعیل مطلق افزود: با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گروه یا اداره ناباروری با هدف پیشگیری از ناباروری‌های اولیه و ارائه خدمات دیگر به زوجین نابارور تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن بسته‌های خدمتی متعدد دیگر شامل پیشگیری از ناباروری و شناسایی عوامل دخیل، متناسب با سطح سواد زوجین ارائه می‌شود.
مطلق افزود: متخصصان این زمینه در اداره ناباروری علاوه بر بسته‌های ارائه شده و آگاهی‌بخشی به زوجین، در مورد علل سقط‌های مکرر و پیشگیری از آن نیز فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: مراکز درمان ناباروری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت درمان در بیشتر مراکز استان‌ها که دارای تیم تخصصی هستند راه‌اندازی شده است.
مطلق افزود: هم اکنون هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری در کشور توسط بیمه پرداخت می‌شود.

ثبت سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار سقط در کشور
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان گفت: سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار سقط در کشور رخ می‌دهد که اقداماتی برای کاهش آن در دست انجام است.
وی آموزش‌های ارائه شده به گروه‌های هدف را در کاهش شمار سقط‌ها بسیار مهم عنوان کرد و افزود: آموزش‌های قبل و پس از ازدواج و پس از بارداری در جلوگیری از باروری ناخواسته و سقط جنین موثر است.

۱۳ کلینیک زناشویی تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود
مطلق با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری، ۱۳ کلینیک زناشویی در ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این کلینیک‌ها متخصصانی در رشته‌های زنان و زایمان، ارولوژی، روان‌پزشکی، پزشک اجتماعی، بهداشت ناباروری و یک روحانی آشنا به مسایل حقوقی خانواده و یک حقوق‌دان نیز برای رفع مشکلات زناشویی زوجین حضور دارند.
وی یادآوری کرد: دستورالعمل‌های پیشگیرانه کلینیک‌های زناشویی تدوین و به مراکز اعلام خواهد شد.
مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده کلینیک‌های زناشویی در ۲۰ دانشگاه کشور راه‌انداری می‌شود و مسائل مربوط به زوجین با توجه به اولویت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: این نوع کلینیک‌ها در دانشگاه‌های تیپ ۱ و ۲ طبق برنامه‌ریزی‌های لازم راه‌اندازی شده است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن‌ها از محل منابع جمعیت وزارتخانه تامین می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.