برگزاری جشن سی و هفتمین بهار انقلاب در گوانگجوی چین

مراسم سی و هفتمین سالگرد جشن انقلاب و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی سرکنسولگری کشورمان در شهر «گوانگجو» چین با حضور مقامات ارشد دولت محلی و جمعی از دیپلمات های خارجی برگزار شد.

در این مراسم که در محل هتل «گاردن» شهر گوانگجو مرکز استان «گوانگ دونگ» برگزار شد، علاوه بر علیرضا سالاریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، «هه جونگ یو» معاون استاندار این استان نیز سخنانی در خصوص انقلاب اسلامی و روابط خوب و رو به گسترش دو کشور ایران و چین ایراد کردند.
«سالاریان» در سخنان خود به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب بخصوص فناوری هسته ای اشاره کرد و تایید آن از سوی جامعه جهانی را نشان دهنده صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان دانست.
وی در عین حال یادآور شد که ملت شجاع ایران طی این دوران مشکلات زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند که رفع تحریم های ظالمانه با درایت مسئولان و مقامات عالیرتبه کشورمان از آن جمله است. 
او همچنین به سفر اخیر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و استاندار «گوانگ دونگ» به تهران اشاره کرد و انجام آن در شرایط کنونی را در پیشبرد روابط دو کشور بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد.
سالاریان در همین رابطه به اقدامات صورت گرفته از جمله امضای یادداشت تفاهم همکاری بین منطقه آزاد تجاری گوانگ دونگ با منطقه آزاد قشم، امضای تفاهم نامه روابط دوستی سه استان اصفهان، فارس و هرمزگان ایران با استان گواندونگ و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاه های این استان و «شیامن» با استان اصفهان اشاره کرد.
«هه جونگ یو» معاون استاندار استان گوانگ دونگ نیز در سخنان خود به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت که ایران و چین همواره از روابط نزدیک و خوبی برخوردار هستند.
«سای چاو لین» معاون شهردار گوانگجو، «فو لانگ» مدیرکل دفتر امور خارجه استان گوانگ دونگ و همچنین روسا و نمایندگان سرکنسولگری های خارجی مقیم این استان از جمله میهمانان ویژه مراسم سی و هفتمین سالگرد جشن انقلاب اسلامی کشورمان بودند.
استان «گواندونگ» با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین محسوب می شود که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.