ساعتی دو نفر براثر تصادفات در کشور کشته می‌شوند

وزیر بهداشت اسبق و رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ساعتی دو نفر و روزانه ۴۷ نفر در کشور جان خود را به دلیل تصادف از دست می دهند.

کامران باقری‌لنکرانی ظهر شنبه در نشست خبری برگزاری سمینار بین المللی سوانح ترافیکی، گفت: در هر ساعت در کشور دو نفر به دلیل تصادف کشته می شوند که این رقم در روز به ۴۷ نفر می رسد. البته تعداد فوتی‌های حوادث از سال ۸۴ تا به حال از ۳۰ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته که روند مناسبی است.

وی افزود: موضوع محوری سمینار امسال تصادفات در سالمندان است، هرچند ۵۶ درصد مرگ و میر تصادفات افراد ۱۸ تا ۴۹ سال بوده‌اند ولی سالمندان در زمان تصادف احتمال مرگ بیشتری دارند و همینطور روند بهبودی آنها پس از تصادف نیز کندتر است.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت استان فارس با اشاره به روند افزایشی تعداد سالمندان در کشور و جهان، گفت: در سال‌های آتی ۱۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

لنکرانی یاداور شد: ششمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی طی دو روز ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در شیراز برگزارمی شود.
وی یادآور شد: ۱۰ سخنران از کشورهای آمریکا، کلمبیا، هند و ۳۰ سخنران داخلی از بخش‌های مختلف پزشکی قانونی و نیروی انتظامی، برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد:۵۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات، در صحنه اتفاق می افتد و ۱۰ درصد از مرگ و میر سانحه‌دیدگان هنگام انتقال به مراکز درمانی روی می دهد و ۴۰ درصد دیگر نیز در بیمارستان فوت می کنند در حالیکه بسیاری از این مرگ و میرها قابل پیشگیری است.
لنکرانی تاکید کرد: عوامل انسانی عامل ۷۰ درصد تصادفات است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.