خاطره ای شنیدنی از وزیرحمل و نقل عراق درباره روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی

وزیر حمل و نقل و عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق که پست های مهمی را در این کشور در طول ۱۰ سال گذشته داشته، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) خاطره ای دلنشین دارد که شنیدنی است.

باقر جبر صولاغ گفت که در آن ایام که انقلاب اسلامی در ایران در حال به ثمر رسیدن بود، رژیم بعث صدام اجازه نمی داد مردم عراق از روند انقلاب اطلاع پیدا کنند و به روی رادیو و تلویزیون پارازیت می انداخت.
وی ادامه داد: ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در منطقه کاظمین در شمال بغداد زندگی می کردم و تجارتخانه ای داشتم که هر روز عصر، دفتر تجارتخانه ام را زودتر از موعد تعطیل می کردم تا به همراه جمعی از دوستان بازاریم در حیات منزلم جمع شویم و اخبار انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بشنویم.
باقر جبر صولاغ افزود: به دلیل پارازیتی که رژیم بعث صدامی بر روی رادیو و تلویزیون می انداخت، خیلی مشکل می شد اخبار و گزارشهای تحولات انقلاب اسلامی را دنبال کرد برای همین منتظر ساعات پایانی شب می شدیم تا بتوانیم از اخبار مربوط به انقلاب اسلامی اطلاع پیدا کنیم.
وی با اشاره به نبود شبکه های ماهواره ای در آن برهه زمانی اضافه کرد: سه چهار نفر شبانه به پشت بام می رفتیم و آنتن عادی تلویزیون را تا ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ متر بالا می بردیم تا شاید بتوانیم از شر پارازیت رژیم بعث خلاص شده و بتوانیم شبکه تلویزیون ایران را بگیریم و از اخبار انقلاب مطلع شویم.
وزیر حمل و نقل عراق اضافه کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، مردم مسلمان عراق به شدت از آن متاثر شده و با آن همراه شدند و در همین برهه بود که رژیم بعث صدام شروع به تشدید اقدامات سرکوب گرانه علیه مردم کرد.
باقر جبر صولاغ با تاثر گفت: رژیم بعث صدامی ۱۲ تن از خانواده ام را طی همین مدت به شهادت رساند و من ناچار به ترک عراق و رفتن به دمشق و بیروت و پیوستن به صفوف گروه های معارضه عراقی شدم.
وی افزود: بعد از ۲۱ سال دوری از کشور و زندگی در غربت، بعد از سقوط رژیم صدام در مارس ۲۰۰۳ به کشورم بازگشتم و امروز به عنوان وزیر حمل و نقل عراق می گویم که دارای مناسبات خوبی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی دوران آغازین انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل از نجف اشرف به کویت و سپس نوفل لوشاتو را دوره ای خاطره انگیز برای خود برشمرد و گفت که در آن برهه فقط می خواستیم تصویر مبارک امام راحل را از صفحه تلویزیون ببینم زیرا از دیدن آن انرژی می گرفتیم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.