سازمان ملل از پایان مذاکرات صلح یمن خبر داد

سازمان ملل اعلام کرد در بحبوحه درگیری‌های جدید در یمن، مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر در یمن پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسماعیل ولد شیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است اواخر امروز یکشنبه در کنفرانس خبری شرکت کند.
نشست گروه‌های یمنی متشکل از نمایندگان گروه‌های مقاومت یمنی و نمایندگان «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که از حمایت ریاض برخوردار است، از روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) در بی ین سوئیس آغاز شده بود.
رسانه‌های وابسته به ریاض از آغاز مذاکرات و حتی قبل از آن جنگ روانی به راه انداخته‌اند و خط خبری خود را به سوی مقصر جلوه دادن انصارالله در صورت شکست مذاکرات ژنو ۲ با وجود کارشکنی‌های طرف حامی ریاض سوق داده‌اند.
بر اساس گزارش‌های منتشره، هدف اصلی نمایندگان انصارالله برای شرکت در مذاکرات، توقف جنگ و برقراری آتش بس و کمک به مردم بی گناه یمن بوده است اما ظاهراً حامیان دولت مستعفی و فراری یمن تلاش می‌کنند با جلب حمایت نماینده سازمان ملل، مانع از اجرایی شدن توافق هفت‌بندی نشست «مسقط» شوند.
اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن دیروز (شنبه) در حاشیه نشست‌هایی که میان هیات صنعا برگزار شد، نگرانی شدید خود را نسبت به نقض آتش‌بس شکننده در یمن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، ابراز کرد.
وی در عین حال بر ادامه گفت و گوهای صلح میان طرف‌های درگیر در بی ین سویس تاکید کرد.
سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه گذشته آتش‌بس موقتی را میان طرف‌های درگیر در یمن اعلام کرد، اما نیروهای مزدور حامی عبد ربه منصور هادی پس از سیطره بر دو منطقه، این آتش‌بس شکننده را نقض کردند و بمب‌افکن‌های سعودی نیز بارها مناطقی از یمن را بمباران کردند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.