توضیح مهم بانک ملی ایران درباره پرونده حمید باقری درمنی

در پی حواشی ایجاد شده در جریان برگزاری دادگاه متهم حمید باقری درمنی، بانک ملی ایران برخی ابعاد پرونده بانکی این شخص را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، متن توضیح به این شرح است:
 «آقای حمید باقری درمنی از سال ۱۳۸۲ به بعد از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کرده است که در نتیجه شکایت بانک ملی ایران در سال ۱۳۸۵ به ۱۳ ماه حبس تعزیری و رد مال به نحو قطعی محکوم شد. با این حال با درخواست مکرر اعاده دادرسی از ناحیه مشارالیه، میزان رد مال کاهش یافته و محکومیت حبس مشارالیه نیز به جزای نقدی قلیلی مبدل شده است.
بانک ملی ایران به تصمیم اخیر اعتراض کرده که در جریان رسیدگی قرار دارد. در نتیجه عدم مواجهه آقای حمید باقری درمنی با آثار اعمال متقلبانه و مجرمانه خود، مشارالیه با جسارت و تجری مضاعفی در سال ۱۳۸۸ لغایت ۱۳۹۰ به صورت شبکه‌ای و با برقراری رابطه ناسالم با رئیس یکی از شعب بانک نسبت به اخذ ضمانت‌نامه‌های مخدوش و جعلی از بانک اقدام کرد که مراتب در سال ۱۳۹۰ مورد شکایت بانک ملی ایران واقع شد و با عنایت به زحمات مقامات محترم قضایی رسیدگی‌کننده (دادسرای ویژه امور اقتصادی) و تحقیقات ضابطین محترم قضایی، کیفرخواست علیه متهمین صادر شد که جلسات رسیدگی توسط دادگاه انقلاب اسلامی ایران در جریان برگزاری است.
ضمناً علاوه بر شکایت کیفری که در جریان رسیدگی است، مراتب تخلف ریاست شعبه وقت بانک در موضوع ضمانت‌نامه در سال ۱۳۹۲ در هیات تخلفات بانک ملی ایران مطرح و به صدور حکم انفصال دائم از خدمات دولتی منتهی شده است.»

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.