۱۰۰ هزار معلم و دانش‌آموز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان و معلمان به عتبات عالیات اعزام شوند.

 حمید رضا کفاش یکشنبه در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و مدیران دانش‌آموزی استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: امسال در راستای کارهای پرورشی طرح آموزش قرائت نماز در ۴۵۰۰ مدرسه با اعتبار دو میلیارد ریال اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان ۲۵۰۰ نفر آموزش عملیاتی دیدند گفت: در بحث مشاوره آزمون غربال‌گری با موفقیت برگزار و ۱۲ هزارو ۶۹۰ دانش آموز تحت عنوان خبرنگار پانا آموزش ویژه خبرنگاری گذراندند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: طی سال پیش ۳۰ هزار نسخه قرآن در بین فرهنگیان توزیع شده که هر روز یک صفحه با ترجمه آن قرائت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ هزار دانش آموز دختر دبیرستانی به عنوان زیارت اولی‌ها و ۲۵۰۰ نفر نیز با اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی از اعزام ۲۴۰۰ نفر به عمره دانش‌آموزی خبرداد و گفت: صدهزار نفر برای اعزام به عتبات عالیات هدف‌گذاری شدند که تا کنون پنج هزار مربی و ۲ هزار دانش آموز به این سفر معنوی اعزام شدند.
کفاش افزود: تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به پارسال رشد قابل توجهی داشت و امسال نیز ۱۸۰ سالن سینمایی با مشارکت معاونت سینمایی، عملیاتی می‌شود.
وی گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون جلد کتاب مصباح الهدی که در قالب آشنایی با سیره اهل بیت و حفظ موضوعی قرآن است، بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی چاپ و توزیع شد.
کفاش بیان کرد: با کمک معاونت شهرداری امسال تا سقف شش میلیارد تومان، کتابخانه‌های شهر تهران را تجهیز می‌کنیم تا فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان ترویج پیدا کند.
کفاش خاطرنشان کرد: اکنون ۶۵۰ دارالقرآن را احیا کردیم همچنین با توانمندسازی مربیان تربیتی قصد بر تبدیل شدن آن‌ها به راهبران تربیتی داریم.
وی گفت: در حوزه اردویی و تشکل‌های دانش‌آموزی سال گذشته ۶۵۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که طی سال تحصیلی جاری و تا کنون تعداد ۳۲۰ هزار نفر برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.