انصراف ۱۰۰ نفر از پرستاران تازه استخدام شده در خراسان رضوی از ادامه کار

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموختگان رشته پرستاری که در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به کارگیری شده بودند از ادامه کار انصراف داده اند.

محمد حسن عزتی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در مشهد، سختی کار و نداشتن عشق و علاقه به این حرفه را از علل انصراف پرستاران تازه استخدام شده از ادامه کار عنوان کرد.
وی افزود: امسال ۴۵۰ پرستار از طریق شرکتهای مختلف با حقوق، کارانه و مزایای مشابه نیروهای رسمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کارگیری شدند. 
وی اظهار کرد: بازار کار رشته پرستاری خوب است اما فقط افرادی که عاشق این حرفه هستند، می توانند به این کار ادامه دهند.
عزتی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه پرستاری گفت: بر اساس جدیدترین آمارهای ارائه شده هم اکنون با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور روبرو هستیم و این کمبود در استان خراسان رضوی نیز وجود دارد. 
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ پرستار در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند.
وی شاخص پرستار به تخت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۱.۱ پرستار عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزهای انجام شده این شاخص به ۱.۲۵ پرستار در سال آتی خواهد رسید.
وی تمدید فعالیت ۲۲۰ پرستار طرحی، جذب ۲۷۳ پرستار به صورت پیمانی و جذب ۱۷۰ کمک بهیار را از جمله اقدامات برای جبران کمبود پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز پاویون های پرستاری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه به امکانات رفاهی و همچنین پرداخت منظم کارانه ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.
در این مراسم از ۱۶۰ نفر از پرستاران نمونه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی شد. 
پنجم جمادی الاول مصادف با ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.