خطر ورود تروریست‌ها به اروپا با گذرنامه‌های سرقتی داعش

آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی درباره خطر ورود تروریست‌ها به اروپا با گذرنامه‌های واقعی که داعش در کشورهای سوریه، عراق و لیبی به غنیمت برده است هشدار داد.

بر اساس اطلاعات آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) تروریسم داعش در سوریه، عراق و لیبی بسیاری از اسناد و گذرنامه‌های واقعی را به غنیمت برده و این خطر وجود دارد که این اسلام‌گرایان افراطی بتوانند به صورت کنترل‌نشده به اروپا سفر کنند.
این گذرنامه‌های واقعی که توسط افراد نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به یک مسئله امنیتی تبدیل شود.
آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی درباره خطرات این گذرنامه‌های واقعی غنیمت برده شده از طرف داعش هشدار داد.
رئیس فرانتکس در گفتگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» تصریح کرد که هجوم بالای انسان‌هایی که به صورت کنترل نشده در حال حاضر به اروپا سفر می‌کنند طبیعتا همچنین یک خطر امنیتی را به همراه دارد.
بر اساس اطلاعات این آژانس اروپایی، تروریسم داعش در کشورهای سوریه، عراق و لیبی در بسیاری شهرها مسئولیت‌ها و مقام‌های رسمی را بر عهده گرفته و بسیاری از گذرنامه‌های واقعی را کشف و ضبط کرده‌اند.
سازمان‌های امنیتی نگرانند که این تروریست‌های افراطی بتوانند از هجوم پناهندگان به اروپا استفاده کنند تا با گذرنامه‌های جعلی به اروپا برسند.
رئیس آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی گفت: کارکنان این سازمان البته دقیقا کنترل می‌کنند که آیا پناهندگان احتمالا با گذرنامه‌های جعلی به اروپا وارد می‌شوند. با این همه اعتبار گذرنامه‌های پناهندگان به اعتقاد ما پایین است.
 به گفته وی در کشور درگیر جنگ‌های داخلی مانند سوریه بالاخره هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند اسنادی که واقعی به نظر می‌رسند واقعا از طرف یک سازمان رسمی صادر شده و به دست صاحب واقعی آن رسیده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.