​وزیر ارتباطات: دولت قصد فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که دولت قصد فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام را ندارد و تنها صفحات غیر اخلاقی فیلتر خواهند شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که دولت قصد فیلترینگ اینستاگرام را ندارد و موضوعی در این زمینه مطرح نشده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام توضیح داد:
هرگز نگفته‌ام که دولت قصد دارد اینستاگرام یا تلگرام را فیلتر کند. از من سؤالی در رابطه با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام پرسیده شد مبنی بر اینکه آیا قصد فیلتر تلگرام و اینستاگرام را دارید که من در پاسخ به این سؤال خیر گفتم و جواب منفی دادم.
محمود واعظی با اشاره به اینکه فقط فیلترینگ صفحات غیر اخلاقی در دستور کار است، گفت:«قصد داریم که صفحات غیر اخلاقی این شبکه‌های اجتماعی را بصورت هوشمند فیلتر کنیم و به این معنی نیست که قصد فیلتر کل این شبکه‌ها را داریم. فقط فیلترینگ صفحات غیر اخلاقی در اینستاگرام و تلگرام در دستور کار است.»
در آخرین جلسه کمیته فیلترینگ در مورد شبکه پیام رسان تلگرام، وزارت ارتباطات مکلف شد اقدامات لازم برای تقویت شبکه‌های داخلی را انجام دهد. این کمیته مسدود کردن تلگرام را تا اطلاع ثانوی منتفی کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.