توافق هسته‌ای در زمره ۱۰ خبرخوش ۲۰۱۵ از نگاه فیگارو

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» با برشمردن ۱۰ خبر خوش سال ۲۰۱۵ میلادی، توافق پاریس، توافق هسته‌ای ایران و مهار ابولا را سه عنوان مهم این اخبار اعلام کرد.

تارنمای لو فیگارو در گزارش روز یکشنبه خود توافق هسته‌ای ایران را گامی به سوی صلح خواند و با قرار دادن این خبر در میان مهمترین خبرهای خوش سال ۲۰۱۵ میلادی نوشت: متن توافق امضا شده در وین میان ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان، از دو منظر توافقی تاریخی محسوب می‌شود؛ این توافق با پایان دادن به سال‌ها مذاکره، ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمیمن می‌کند و همچنین، بازگشت ایران را به عرصه بین‌المللی هموار می‌سازد.
این گزارش حاکی است: فجایع و خبرهای بد مشخصه مهم سال ۲۰۱۵ میلادی است که رخدادهای خوش به ندرت در آن اتفاق افتاد. با این حال با جستجوی دقیق در اخبار می‌توان اخبار خوشحال‌کننده‌ای را در میان خبرهای بد امسال (میلادی) یافت.
این گزارش ۱۰ خبر خوش سال ۲۰۱۵ میلادی را به ترتیب وقوع به شرح ذیل برشمرد:
– کاهش فقر شدید در دنیا 
– مهار گسترش بیماری ابولا در آفریقا
– توافق هسته‌ای ایران
– بازگشایی سفارت های کوبا و آمریکا پس از بیش از نیم قرن 
– کاهش بهای نفت
– لغو مجازات اعدام در مغولستان 
– رقم خوردن طولانی ترین دوره سلطنت در انگلیس به اسم ملکه الیزابت
– حصول توافق تاریخی در کنفرانس آب و هوایی پاریس
– رای دادن زنان عربستان سعودی برای نخستین بار
– اکران اپیزود(بخش) هفتم فیلم سینمایی «جنگ ستارگان»
به زعم لوفیگارو، سال جاری میلادی با حملات تروریستی، بحران اقتصادی، زمین لرزه‌های شدید و بیماری‌های واگیردار و انتشار اخبار مرگ و میر ناشی از این حوادث، سال سیاهی را برای دنیا رقم زد. با این حال، مسائل مثبتی در دنیا رخ داد که خبرهای خوش سال شدند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.