رویترز: ساکنان الرمادی عراق ۷۲ ساعت برای ترک این شهر فرصت دارند

هواپیماهای نظامی عراق روز یکشنبه با پخش اعلامیه‌هایی در شهر رمادی از ساکنان این شهر خواستند ظرف ۷۲ ساعت بخش غربی شهر را که در کنترل داعش است، ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، یک افسر ارتش عراق در حالی که خواست نامش ذکر نشود، پخش اعلامیه را نشانه‌ای از آغاز عملیات بزرگ نظامی برای باز پس‌گیری مرکز شهر در آینده‌ای نزدیک دانست. 
نیروهای امنیتی عراق هفته گذشته از پیش‌روی در دو جبهه شهر رمادی، پاک‌سازی یک پایگاه مهم فرماندهی ارتش از حضور داعش و حرکت به سوی منطقه «التمیم» در حاشیه غربی شهر خبر دادند. 
دستگاه‌های اطلاعاتی عراق تعداد تروریست‌های داعش در مرکز شهر رمادی را بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر تخمین زده‌اند.
در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه از عراق گزارش داد که نیروهای عراقی امروز (یکشنبه) با همراهی نیروهای بسیج مردمی و عشایر، عملیات آزاد سازی منطقه «بوذیاب» در شمال شهر رمادی را آغاز کردند. 
سرتیپ «جمال دیلمی» یکی از فرماندهان عملیات استان الانبار با اعلام این خبر افزود در صورت آزادسازی این منطقه از عناصر داعش، ارتش عراق به بخش وسیعی از مناطق شمال شهر رمادی که در نزدیکی مقر فرماندهی عملیات الانبار است، دست می‌یابد. 
از سوی دیگر، «اسماعیل محلاوی» فرمانده عملیات استان الانبار گفت که تانک‌های ارتش امروز مواضع گروه تروریستی داعش را در شمال منطقه «العامریه» هدف قرار دهند که در جریان این حمله ۶ نفر از عناصر این گروه کشته شدند. 
همچنین یک فرمانده نیروهای پیشمرگ کرد در استان نینوا اعلام کرد که توپخانه نیروهای پیشمرگ به دو مقر راهبردی داعش در منطقه «نوران» و «عشیقه» در شرق موصل شلیک کردند که بر اثر آن ۱۴ نفر از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.
تروریست‌های داعش اواخر اردیبهشت ماه شهر رمادی را به طور کامل اشغال کردند.
عناصر این گروه در روزهای اخیر با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده از شمال غربی رمادی حمله کردند و سعی داشتند کنترل یک پل مهم در این شهر را در اختیار گیرند، اما نیروهای عراقی مانع آن‌ها در اجرای هدف‌شان شدند. 
داعش از رود فرات برای اعزام نیرو و انتقال تجهیزات نظامی به عناصر خود در داخل شهر بهره گرفته است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.