اکرمی: دستگاه‌های موازی باید کنار بروند تا اوضاع رو به راه شود

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه هر کسی باید کار خود را انجام دهد و اگر خلاف و خطایی دید، از راه خودش وارد شود، گفت: هر دستگاه موازی باید کوتاه بیاید، کنار برود و جای خود را به مجموعه‌ای که حق است بدهد تا اوضاع رو به راه شود.

چندی پیش برخی مخالفان دولت صحبت از آن کردند که دولت در اداره کشور ناتوان است بنابراین دولت پنهان باید اداره امور را به دست گیرد.
در اقدامی دیگر هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نظارت بر دولت را در دستورکار اجلاسیه اخیر این نهاد قرار داد که انتقاد علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی را در پی داشت. مطهری در یادداشتی اعتراضی نوشت: «نگاهی به قطعنامه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که صرفا شامل رهنمودهای اقتصادی است نشان می‌دهد که مجلس خبرگان به کلی از مسیر قانونی خود خارج شده و وارد حوزه اختیارات مجلس و دولت شده است. ورود به موضوع بازار ارز و سکه چه ارتباطی با وظایف این مجلس دارد؟ حال که مجلس خبرگان به وظیفه اصلی خود نمی‌پردازد بهتر است از برگزاری اجلاس‌های خود که موجب استهلاک بیت‌المال است صرف نظر کند.»
رهبر معظم انقلاب همواره جامعه و ارکان حاکمیت را به رعایت قانون و مقررات توصیه می کنند. ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نیز تأکید کردند «دعوا کردن راه اصلاح نیست، هم‌چنان که ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است کار باید به وسیله مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد».
سیدرضا اکرمی درباره این رهنمود مقام معظم رهبری می‌گوید: واقعا در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، در حوزه‌های مختلف تشکیلات موازی داشته‌ایم. دولت باید نظارت و هدایت انجام دهد و آن‌جا که خلاف اتفاق می‌افتد، قوه قضاییه رسیدگی کند. هر دستگاه موازی باید کوتاه بیاید، کنار برود و جای خود را به مجموعه‌ای که حق است بدهد تا اوضاع رو به راه شود.
وی با اشاره به رویکردهای افراطی و تفریطی افزود: اگر به فردی اطمینان است، هیچ نقدی را علیه او نم‌ پذیرند و اگر نسبت به او بدبین هستند، هیچ حُسنی را برایش لحاظ نمی‌کنند، در حالی که افراط و تفریط هر دو ناصحیح اند و باید به اعتدال توجه کرد. ما این مسائل را در مقام عمل زیاد داریم.
عضو جامعه روحانیت مبارز درباره ورود مجلس خبرگان به حوزه وظایف مجلس شورای اسلامی در نظارت بر دولت اظهار کرد: هر کسی باید وظیفه خودش را طبق قانون و نظر رهبری تشخیص دهد و طبق همان عمل کند. کار آن‌قدر زیاد است که اگر یک نماینده مجلس به قصه قانون‌گذاری و نظارت عمل کند اصلا وقت اضافی ندارد که به کارهای غیر حوزه وظایفش برسد یا دولتی‌ها آن‌قدر کار دارند که اگر به کار خود برسند وقت اضافی برای امور دیگر ندارند.
وی با بیان اینکه هر کسی باید موقعیت خود را ارزیابی کند، ادامه داد: آیا من سیدرضا اکرمی موی دماغ یا دست کمک کسی هستم؟ اگر می‌بینم جایگاه من این نیست که موی دماغ کسی باشم نباید چنین عمل کنم بلکه باید کار خودم را انجام دهم.
این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره این دیدگاه که معتقد به روی کارآمدن دولت پنهان برای اداره کشور است، گفت: خیر، کسی به دنبال تبرئه یا تخطئه دیگری نباید باشد. اولا هر کسی باید کار خود را انجام دهد و بعد هم اگر خلاف و خطایی از کسی می‌بیند باید از راه خودش وارد شود.
اکرمی یادآور شد: در قانون اساسی اصل ۹۰ وجود دارد که می‌گوید هر کسی شکایت از قوه یا دستگاهی دارد باید به این کمیسیون مراجعه کند نه آن‌که خودش پشت تریبون بیاید یا روی منبر خطابه بگوید یا قلم روی کاغذ بیاورد. متأسفانه گاهی یک استاد اقتصاد حرفی می‌زند که اصلا حرفش ناصحیح است. مثلا اخیرا دیدم کسی گفته «به امام جام زهر خوراندند حالا می‌خواهند در مذاکره به رهبری جام زهر بخورانند». این چه تعابیری است؟ استاد اقتصاد باید به مسائل اقتصادی برسد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.