دستگاه دیپلماسی جهت استیفای حقوق خانواده‌های جان باختگان منا گام بر می‌دارد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دستگاه دیپلماسی کشور به صورت جدی، در جهت استیفای حقوق خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا گام بر می‌دارد.

سعید اوحدی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان گیلان، فاجعه منا را حادثه‌ای بسیار تلخ و دردناک توصیف کرد و افزود: مردم ما بسیار نجیب، با متانت، متعهد و پای‌بند به ارزش‌های نظام اسلامی هستند و از امروز، مسئولیت پیگیری مظلومیت شهدای منا و حقوق خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه نیز بر دوش ما قرار دارد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حادثه منا را باید زنده نگاه داریم، ادامه داد: وزارت امور خارجه، پیگیری مسائل مرتبط با فاجعه منا را عهده‌دار است و مسئولان دستگاه‌های ذیربط با تمام وجود، در جهت استیفای حقوق خانواده‌های جان باختگان گام برمی‌دارند.

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، تعداد ۲۵ نفر از کاروان استان گیلان در فاجعه منا جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر آن‌ها در مکه دفن شدند. تمامی کشته‌شدگان و مفقودان گیلانی فاجعه منا، از کاروان شماره ۲۸۱۵۹ بوده‌اند. 
دوم مهرماه امسال مصادف با عید قربان، بیش از هفت هزار نفر از زائران بیت‌الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر و تجمع بیش از حد زائران، دچار حادثه شده و جان باختند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.