مقامات بحرین چهار خبرنگار امریکایی را بازداشت کردند/ پوشش اعتراضات مردمی شیعیان ممنوع

رژیم بحرین چهار خبرنگار امریکایی را که برای پوشش خبری اعتراضات مردمی به این کشور سفر کرده اند ،صبح امروز بازداشت کرد.

پایگاه خبری البحرین الیوم ،با انتشار این خبر نوشت:سه نفر از این افراد که برای پوشش تظاهرات پنجمین سالروز بیداری اسلامی ،از دولت بحرین مجوز داشتند ، درحین خروج از منطقه 'ستره' ، که محل اصلی برگزاری تظاهرات اعتراضی شیعیان و درگیری نظامیان با مردم است ، بازداشت شدند.
'سید احمد الوادعی' فعال حقوقی بحرین در مورد بازداشت این افراد، گفت:این سه نفر خبرنگار امریکایی به مرکز النبیه درمحدوده منطقه ستره برده شده اند و همکار دیگر آنان نیز که ساعاتی پیشتر بازداشت شده بود نیز به آنجا منتقل شد.
منابع رسانه ای بازداشت این افراد را مرتبط با مطلب و گزارش منتشر شده در خبرگزاری آسو شیتدپرس درباره اعتراضات سالروز آغاز بیداری اسلامی در بحرین دانسته اند.
گفتنی است دولت بحرین مجوز پوشش خبری اعتراضات مردمی را به خبرنگاران و رسانه ها نمی دهد و تنها رسانه های همسو با دولت اجازه پوشش خبری این تحولات را دارند.
رسانه های همسو و دارای مجوز نیز در صورتیکه اقدام به انتشار اخباری مغایر با نظر دولت بحرین کنند ، خبرنگاران آنها با محدودیت تردد و انجام مصاحبه با مخالفان و حضور در محلهای برگزاری اعتراضات و راهپیمایی ها مواجه می شوند.
مقامات بحرینی پیش ازاین نیز شماری از خبرنگاران رسانه های خارجی را بازداشت و فوری آنها را از کشور اخراج کرده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.