مردم فرانسه از عملکرد فرانسوا اولاند ناراضی هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد با افزایش نارضایتی از عملکرد «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، محبوبیت وی هفت درصد کاهش یافت.

تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشت، نظرسنجی موسسه «اوپنیون وی» که نتایج آن دیشب (یکشنبه شب) منتشر شد، نشان می دهد نارضایتی از عملکرد اولاند با هفت درصد افزایش به ۷۷ درصد رسیده است که در این میان، ۴۱ درصد «بسیار ناراضی» هستند و به این ترتیب، میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه در ماه جاری میلادی، ۲۲ درصد اعلام شد.
این نظرسنجی همچنین نشان داد: میزان محبوبیت «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه نیز با هشت درصد کاهش نسبت به ماه گذشته میلادی به ۲۸ درصد رسیده است.
بر پایه نتایج این نظرسنجی، «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع با ۵۴ درصد، «برنار کزنوو» وزیر کشور با ۵۰ درصد و «امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد با ۴۲ درصد رای موافق، محبوب ترین اعضای کابینه فرانسه هستند.
این نظرسنجی پیش از ترمیم کابینه اولاند به صورت تلفنی در روزهای ۸ تا ۱۱ فوریه (۱۹ تا ۲۲ بهمن) و در جامعه آماری یک هزار و دو فرانسوی بالای ۱۸ سال صورت گرفته است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه گذشته ( ١١ فوریه/ ٢٢ بهمن) با انتشار بیانیه ای ترکیب تازۀ هیات دولت این کشور را اعلام کرد. دولت جدید که ریاست آن همچنان برعهده مانوئل والس است، ۳۸ عضو شامل ١٨ وزیر و ٢٠ وزیر مشاور دارد. دولت قبلی ٣٢ عضو داشت.
ویژگی ترمیم کابینه اولاند در فاصله ۱۵ ماهه تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، بازگشت اعضای حزب «اروپ اکولوژی- سبزها» به کابینه ای است. به این ترتیب که خانم «امانوئل کوس» رئیس سابق این حزب و کنشگر باسابقه محیط زیست به عنوان وزیر مسکن و «ژان ونسان پلاسه» و «باربارا پومپیلی» دو چهره دیگر این حزب نیز به ترتیب به عنوان وزیر مشاور برای اصلاح تشکیلات دولتی و وزیر مشاور در امور تنوع زیستی، انتخاب شدند.
این اعضای جدید کابینه در کنار انتخاب «ژان میشل بِیله» از حزب «چپ رادیکال» به عنوان وزیر شهرسازی، امور روستاها و تشکیلات محلی، از ائتلاف تازه دولت با احزاب سیاسی حکایت دارد که با انتخابات آتی ریاست جمهوری بی ارتباط نیست.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.