اشتغال ۷۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی در دستگاه‌های اجرایی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ۸۰۰ رشته تحصیلی در یک هزار و ۱۰۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور ارائه می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغلان در دستگاه‌های اجرایی هستند.

محمد اخباری ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی دانشگاه علمی کاربردی را بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور دانست و اظهار داشت: این دانشگاه توانسته آموزش، پژوهش و فناوری را به صورت توامان داشته باشد و تجاری سازی علمی را نیز نهادینه کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ هزار نفر دانشجو در ۳۱ استان در سطح کشور در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند، گفت: بالندگی شغلی برای شاغلان، مهارت افزایی و کارآفرینی برای دانشجویان اساس کار در دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ۸۰۰ رشته تحصیلی در یک هزار و ۱۰۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور ارائه می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغلان در دستگاه‌های اجرائی هستند.
اخباری با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ۴ گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر وجود دارند، بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ درصد از مراکز دانشگاهی در کشور خصوصی بوده و ۵۴ درصد دیگر نیز دولتی و خودگردان هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: این در حالی است که دانشگاه علمی کاربردی در کشور با ۱۸ وزارتخانه ارتباط کاری دارد.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار نفر دانشجو در استان خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ درصد از دانشجویان در این استان در بخش صنعت، ۷۰ درصد در بخش خدمات و ۳ درصد نیز در بخش کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.