ظریف با رئیس هیئت روابط ایران در پارلمان اروپایی دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین بخش از برنامه دیدارهای خود در بروکسل، با رئیس هیئت روابط ایران در پارلمان اروپایی دیدار کرد.

محمد جواد ظریف، در اولین برنامه دیدارهای خود در پایتخت بلژیک با «یانوش لواندوفسکی»، رئیس هیئت روابط ایران در پارلمانی اروپایی دیدار کرد.
پارلمان اروپایی تنها مجمع پارلمانی در جهان و تنها نهاد اتحادیه اروپا است که اعضای آن مستقیما توسط شهروندان اروپا برگزیده و نماینده ۵۰۰ میلیون شهروند در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود. بر اساس پیمان لیسبون، تعداد اعضای پارلمان ۷۵۱ نفر است.
بدنبال نهایی شدن پرونده هسته ای و آغاز روند لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپایی، روابط با پارلمان اروپایی نیز از جهش قابل توجهی برخوردار بوده است. مارتین شولتز رییس این پارلمان در ماه اکتبر سال گذشته به ایران سفر کرد و از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به این پارلمان دعوت بعمل آورد که پذیرفته نیز شد.
علاوه بر این، پارلمان اروپایی با درک جدیدی از وضعیت روابط با ایران در صدد است گزارش راهبردی جدیدی در رابطه با ایران تدوین و منتشر کند که انتظار می رود نسبت به گزارش های قبلی معتدل تر باشد.
ظریف طی سفر دو روزه خود به بروکسل، قرار است با همتای بلژیکی خود، معاون نخست‌وزیر بلژیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس شورای اروپایی نیز دیدار کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.