بکارگیری جدیدترین تصویربرداری سرطان‌های گوارشی در ایران

رئیس”سی و دومین کنگره رادیولوژی ایران” با اشاره به ورود جدیدترین تصویر برداری از سرطان‌های گوارشی از به‌کارگیری آخرین پروتکل‌های درمانی به همراه ارایه تکنیک‌های جدید برای بیماری‌های گوارشی خبر داد.

مارینا پورافکاری – رئیس "سی و دومین کنگره رادیولوژی ایران" اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری‌های پستان به ویژه سرطان‌ها از یک سو و از سوی دیگر مسایل مربوط به حوزه سلامت مادر و جنین و لزوم غربالگری‌های ناهنجاری‌های جنین در زمان بارداری، "تصویربرداری زنان" به عنوان تم اصلی این کنگره انتخاب شده است.
وی ادامه داد: همچنین لزوم رسیدگی به بیماری‌های خاص زنان و تامین سلامت بانوان به خصوص سلامت مادر و جنین از دیگر دلایل انتخاب تم تصویر برداری زنان است.
پورافکاری با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های گوارشی به ویژه سرطان‌های دستگاه گوارشی، تصویربرداری بیماری‌های گوارشی به عنوان دیگر محور این کنگره انتخاب شده است، تصریح کرد: قرار است در این کنگره میهمانانی از کشورهای آمریکایی، اروپایی و کشورهای همسایه در این زمینه به سخنرانی بپردازند.
وی ادامه داد: همچنین قرار است در این کنگره در زمینه تصویر برداری از سرطان‌های گوارشی علاوه بر ارایه تکنیک‌های جدید، آخرین پروتکل‌های درمانی نیز مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سی و دومین کنگره رادیولوژی ایران یادآور شد: از تم‌های فرعی این کنگره که بر اساس نیاز سنجی از جامعه رادیولوژیست‌های کشور انتخاب شده است،" گزارش دهی تصویربرداری سازمان یافته" است که در صورت  اجرای این طرح، گزارش‌های تصویربرداری در سراسر کشور از ساختار یکسانی برخوردار شده که این دستاورد  می‌تواند در زمینه تشخیص و درمان بسیار کمک کننده باشد.
وی گفت: "اقتصاد تصویربرداری" از دیگر تم‌های کنگره سی و دوم رادیولوژی است که به دلیل آنکه طی سال‌های اخیر در زمینه تهیه تجهیزات و مواد رادیولوژی و نیز در زمینه تعرفه با مشکلات متعددی روبرو بوده ایم، سعی شده در راستای اقتصاد مقاومتی، وضعیت رادیولوژی‌های کشور را بررسی کرده تا بتوانیم با کمترین هزینه برای بیماران، بیشترین خدمات را به آنان ارایه دهیم.
پورافکاری اظهار داشت: همچنین بر اساس روال همیشگی کنگره‌های سالانه رادیولوژی در کنگره امسال نیز سایر زمینه‌های این علم از جمله تصویربرداری‌های دیجیتالی، تصویربرداری از دستگاه‌های عصبی، تنفسی، استخوانی و عضلانی و نیز تصویربرداری تهاجمی مورد توجه قرار خواهند گرفت.
وی از برپایی بیش از ۴۰ ساعت کارگاه آموزشی در این کنگره خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها بر اساس نیاز سنجی از جامعه رادیولوژیست‌های کشور طراحی شده است تا علاوه بر دانش علمی، مهارت‌های عملی آنان نیز افزایش یابد.
رئیس سی و دومین کنگره رادیولوژی ایران یادآور شد: در این کنگره میهمانانی از امریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، پرتقال، ترکیه و تمامی کشورهای همسایه حضور خواهند یافت که حضور میهمانان از کشورهای همسایه علاوه بر تبادلات علمی به منظور مسائل صنفی و مراودات آموزشی و اقتصادی  است که با کشورهای منطقه داریم.
وی تصریح کرد: همزمان با برپایی این کنگره، نمایشگاه جانبی برپا خواهد شد که در نمایشگاه امسال به دلیل شرایط "پسا برجام" و بهبود مراودات تجاری با کشورهای اروپایی و امریکایی، شاهد حضور چشمگیر شرکت های خارجی خواهیم بود که این شرکت‌ها به ارایه آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی در حوزه رادیولوژی خواهند پرداخت.
"سی و دومین کنگره رادیولوژی ایران" با محوریت تصویر برداری زنان ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال آینده در برج میلاد تهران برگزاری می‌شود. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتیwww.Icr۲۰۱۶.ir مراجعه کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.