وزیرخارجه عراق: اخبار منتشره در خصوص عقب‌نشینی ترکیه از عراق گامی صحیح است

ابراهیم الجعفری وزیرخارجه عراق اخبار منتشره پیرامون عقب‌نشینی نظامیان ترکیه از خاک عراق را رویکردی صحیح در جهت تقویت روابط دو کشور توصیف کرد.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از عراق را گامی در مسیر درست برای تقویت روابط بغداد و آنکارا دانست و در عین حال بر ادامه بررسی این امر در شورای امنیت و اتحادیه عرب برای عقب‌نشینی کامل نیروهای ترکیه از خاک عراق تاکید کرد.
ابراهیم الجعفری گفت: اخبار مطرح در رسانه‌ها پیرامون عقب‌نشینی ترکیه از خاک عراق گامی در مسیر درست برای تقویت روابط دو کشور و احترام به حاکمیت و امنیت عراق و مبارزه با تروریست‌های داعشی است.
وی افزود: اقدامات امنیتی باید از طریق احترام به حاکمیت کشورها، خروج از خاک عراق و هماهنگی با دولت انجام شود.
الجعفری ادامه داد: راهبرد سیاسی ما با کل کشورهای جهان چه عضو ائتلاف بین‌المللی یا خارج از آن این است که کسی بدون اجازه عراق وارد حریم زمینی و هوایی عراق نشود. ما معیار یکسانی داریم که با کشورهای دوست یا هم‌پیمان بر اساس آن عمل می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ما به اقدامات خود در شورای امنیت تا زمان عقب‌نشینی کامل نیروهای ترکیه ادامه می‌دهیم و در این خصوص به اتحادیه عرب نیز مراجعه می‌کنیم.
الجعفری همچنین از تماس تلفنی خود با «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب به منظور سخنرانی در نشست این اتحادیه خبر داد.
گفتنی است شماری از رسانه‌ها روز گذشته (شنبه) اخباری را در خصوص عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از استان نینوی در شمال عراق منتشر نمودند.
در همین حال دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز یکشنبه هرگونه عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از عراق را رد کرد.
لازم به ذکر است آنکارا از اوایل دسامبر ۲۰۱۵ صدها سرباز را در پایگاه بعشیقه در شمال عراق مستقر نموده و مدعی است این اقدام در راستای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی برای مبارزه با گروه داعش انجام می‌گیرد. بغداد نیز با محکوم نمودن این اقدام ترکیه، اعلام کرده به هیچ وجه درخواستی برای استقرار این نیروها ارائه نکرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.