۴.۵ تن مواد مخدر توسط نیروهای اطلاعاتی یزد کشف و ضبط شد

استاندار یزد با اشاره به کشف ۴.۵ تن مواد مخدر توسط نیروهای اطلاعات یزد، افزایش کشفیات مواد مخدر در یزد را نشانه جدیت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه دانست.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان یزد اظهار داشت: اینکه در استان یزد با همکاری صورت گرفته، بیش از ۳۶ تن مواد مخدر کشف می‌شود، نشان از تلاش و جدیت همکاران نیروی انتظامی و امنیتی، اطلاعاتی و سپاه دارد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر عامل توزیع مواد مخدر دستگیر و ۴۱ باند در استان یزد متلاشی می‌شود، نشان دهنده جدیت نهادهای مرتبط در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر یزد است.
میرمحمدی تصریح کرد: یکی از مسائلی که نیروی انتظامی مد نظر قرار داده، نامن کردن مسیر و کل استان برای قاچاقچیان است و این ناامنی زمینه کاهش انتقال مواد از طریق یزد را فراهم می‌کند.
استاندار یزد بیان کرد: نیروی انتظامی با انواع صورتهای جاسازی مواد مخدر آشنایی پیدا کرده و صورتهای مختلفی که هیچ کسی شک نمی‌کند که ممکن است مواد مخدر باشد، این قاچاقچیان نسبت به نقل و انتقال مواد اقدام می‌کنند ولی تجربه، تیزهوشی و جدیت نیروی انتظامی همه این ترفندها را کشف کرده است.
وی بیان کرد: با کشف این صور مختلف انتقال، امروز شاهد افزایش ۵۴ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته هستیم و نکته مهم این است که سال گذشته هم نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.
میرمحمدی با تاکید بر اهمیت همکاری مردم با نیروی انتظامی در این زمینه، گفت: مردم هرجایی اطلاعی پیدا کردند، به صورت غیر مستقیم و غیر محسوس باید به نیروی انتظامی اطلاع بدهند تا نیروی انتظامی بهتر بتواند در این زمینه فعالیت کند.
استاندار یزد تصریح کرد: دو اقدام هم در استان یزد در حال انجام است که یکی از آنها اردوگاه درمان معتادان است و بحث دیگر دادگاه درمان مدار است که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به کم شدن آمار قاچاق کند.
وی بیان کرد: دادگاه درمان مدار درواقع کسانی را مشمول می‌شود که به سمت طلاق می‌روند و دیگر افراد را شامل نمی‌شود.
میرمحمدی افزود: علت این که رقم طلاق مرتبط با اعتیاد در استان یزد بالاتر است، این است که خانواده‌ها سعی می‌کنند خود را از این مسئله نجات دهند با وجود اینکه هیچ زن یا شوهری نمی‌خواهد زندگیش را از دست بدهد ولی مردم یزد به دلیل سبقه اعتقادی که دارند، اعتیاد را یک عامل خانمان سوز می‌دانند.
استاندار یزد بااشاره به کشف ۴.۵ تن مواد مخدر توسط نیروهای اطلاعات یزد، گفت: همکاری سپاه سبب شده که این توفیقات برای نیروهای نظامی و اطلاعاتی استان یزد فراهم شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.