سازمان ملل: استفاده انگلیس از شوکرهای ۵۰۰۰۰ ولتی علیه کودکان بی‌شرمانه است

استفاده پلیس انگلیس از اسلحه الکتریکی بی حس‌کننده علیه کودکان اعتراض شدید سازمان ملل را به همراه داشته است.

 استفاده پلیس از تفنگ بی‌حس کننده برای افراد زیر ۱۸ سال در انگلیس در حالی افزایش یافته است که سازمان ملل در این رابطه به انگلیس هشدار داده است.
سازمان ملل متحد تصمیم دولت انگلیس مبنی بر صدور اجازه برای استفاده پلیس این کشور از اسلحه بی‌حس کننده ۵۰۰۰۰ ولت علیه کودکان را به شدت محکوم کرد و این اقدام را بی‌شرمانه خواند.
این اقدام دولت انگلیس مغایر با کنوانسیونی  است که این کشور در سال ۱۹۹۰ در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در سوئیس در رابطه به حقوق کودکان امضا کرده است.
آخرین باری که  رفتار انگلیس در قبال این کنوانسیون برآورد شد به  سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد که طی آن سازمان ملل از انگلیس و ولز خواسته بود از میزان و شدت پرتاب این سلاح‌ها بکاهند. شایان ذکر است پلیس بریتانیا  از سال ۲۰۰۳ اقدام به استفاده از این سلاح‌ها کرده است.
استفاده پلیس انگلیس از تفنگ بی حس کننده در سال ۲۰۱۳،  ۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است . لازم به ذکر است دارتی که از دهانه این اسلحه  پرتاب می‌شود با وارد کردن شوک الکتریکی ۵۰۰۰۰ ولتی به طور موقت سیستم عصبی فرد را غیر فعال می‌کند.
گفتنی است مدیر اتحاد حقوق کودکان انگلستان (Crae)،در این رابطه گفته است که  "استفاده از این سلاح در برخورد با کودکان نقض حقوق بشر است.
وی افزود: نهادهای سازمان ملل بارها و بارها برای دولت انگلیس در رابطه با ممنوعیت استفاده از آنها بر روی کودکان هشدار داده و به آسیب‌های جسمی و روانی جدی آنها اشاره کرده است اما استفاده از این سلاح روی کودکان همچنان ادامه دارد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.