گزارش کیفی خودروها باز هم منتشر نشد

تنزل جایگاه خودروهای داخلی در جدول رده‌بندی کیفی باعث شده وزارت صنعت، معدن و تجارت باز هم از انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروها خودداری کند.

تا پیش از این شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفته ابتدایی هر ماه گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در ماه قبل از آن را منتشر می‌کرد اما در سه ماه اخیر این رویکرد تغییر کرده است.
دلیل این تغییر رویکرد نیز تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی و به دنبال آن تنزل جایگاه خودروهای داخلی در جدول رده‌بندی کیفی است به‌گونه‌ای که در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه که با تاخیر زیادی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، حدود ۶۶ درصد خودروهای داخلی تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.
در مدل جدید ارزیابی کیفی، ‌به جای ارائه نمره منفی، خودروها ستاره‌دار می‌شوند. در این مدل، یک ستاره داشتن پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.
در چنین شرایطی هنوز گزارش کیفیت خودروهای تولیدی در دی ماه منتشر نشده است در حالیکه در ابتدای ماه جاری باید این گزارش منتشر می‌شد با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون از انتشار این گزارش خودداری کرده است.
طولانی شدن تاخیر در انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی است که این گزارش شاخص مهمی برای مصرف‌کنندگان است تا از وضعیت کیفیت خودروهای تولیدی در کشور مطلع شوند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.