جذب اعضای هیات علمی خارجی در دانشگاه تهران/ برگزاری دوره‌های مشترک با فرانسه و آمریکا

رییس دانشگاه تهران از جذب اعضای هیات علمی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی (رییس دانشگاه تهران) با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه تهران، برگزاری دوره به زبان‌های غیرفارسی را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه با این برنامه می‌توانیم؛ دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم، از برنامه دانشگاه تهران برای جذب اعضای هیات علمی خارجی خبر داد.
رییس دانشگاه تهران همچنین از برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های امریکا و فرانسه و توسعه ارتباط با دانشگاه‌های اروپایی خبر داد و گفت: تبادل هیات‌های دانشگاهی و همچنین اعزام اساتید و دانشجویان به دانشگاه‌های خارج از کشور تغییر عمده‌ای داشته است، البته معتقدم؛ تحول و تغییر اساسی بعد از پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌هایی است که به امضای دانشگاه‌ها رسیده است.

نیلی به بازدید رییس پارلمان اروپا از دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین ایران و اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.
وی همچنین ضمن اشاره به حضور وزیر خارجه یونان در دانشگاه تهران، حضور هیات‌های خارجی در دانشگاه‌های کشور را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار نیز بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور تاکید شد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرانسه موضوعاتی همچون تسهیل برقراری ارتباطات علمی در حوزه آب و محیط زیست، همکاری در ایجاد مرکز منطقه‌ای بازیافت آب، توسعه برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و تربیت دانشجو و تبادل استاد مطرح شده است.
نیلی احمدآبادی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه تهران بیشترین دانشجوی خارجی را دارد، گفت: هم اکنون دانشگاه تهران، دارای ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی است. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که در صورت حل شدن بحث سوییفت، دانشگاه تهران بهتر شناخته خواهد شد.
رییس دانشگاه تهران ارایه دوره‌ها به زبان غیر فارسی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۲۱ است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.