محمدخانی:تا دیشب نمی دانستم مهاجم سایه بودم/نظرسنجی عادل، عادلانه نبود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: مهاجم سایه پستی بود که من دیشب و در برنامه ۹۰ با آن آشنا شدم.

ناصر محمدخانی درباره نظرسنجی شب گذشته برنامه ۹۰ و انتخاب بهترین مهاجم سایه فوتبال ایران اظهار داشت: زمان خدا بیامرز دهداری در پست هافبک بازی می کردم و پس از آن در پرسپولیس و تیم ملی همیشه مهاجم بودم. اینکه دیشب به عنوان مهاجم سایه از من اسم برده شد اصطلاحی بود که عادل برای ما انتخاب کرد.
وی در ارتباط با این نظرسنجی خاطرنشان کرد: بهتر بود نظرسنجی در دهه های مختلف انجام می شد. من و چنگیز اوایل دهه ۷۰ از فوتبال خداحافظی کردیم. چیزی بیش از ۲۲ یا ۲۳ قبل. امروز جوانانی که ۲۵ ساله یا حتی ۳۰ ساله هستند فوتبال ما را به یاد نمی آورند اما فرهاد مجیدی که دو سال پیش بازی خداحافظی اش برگزار شد یا عزیزی که چهار سال قبل از فوتبال خداحافظی کرد نباید در این نظرسنجی کنار ما قرار می گرفتند.
مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: خود چنگیز در دوران فوتبالش یک تنه استقلال را می چرخاند. او یک مهاجم فوق العاده بود. اما آیا نسل امروزی او را به یاد دارند. من در برخی بازی ها چهار گل می زدم. در تیم ملی یا پرسپولیس نوک حمله بودم. اما فکر می کنم این نظرسنجی به گونه ای برگزار شد که عدالت در آن رعایت نمی شد و حق من و چنگیز ضایع شد.
محمدخانی در این باره که آیا انتظار داشت خداداد عزیزی در این نظرسنجی رتبه نخست را از آن خود کند گفت: همان طور که گفتم با توجه به آشنایی نسل امروز با فوتبال عزیزی و مجیدی طبیعی بود که آنها بالاتر از ما قرار بگیرند. به هر دوی این عزیزان هم تبریک می گویم. هم خداداد مهاجم خوبی بوده و هم فرهاد مجیدی در تیم هایی که بازی می کرده خوب گل زده.
فوروارد دهه ۶۰ پرسپولیس در این باره که پیوس اعلام کرده مثلث طارمی، احمدزاده و مسلمان او را به یاد مثلث خودش کنار محمدخانی و درخشان می اندازد گفت: فکر می کنم مثلث امروزی پرسپولیس در خط حمله بهتر از ما هستند. آنها فوتبال را با کیفیت و باطراوت بازی می کنند. البته ما هم در دوران خودمان کم گل نمی زدیم. این قدر در مسابقات به حریفان چهارتا یا پنج تا گل می زدیم که وقتی یک بازی را با دو یا سه گل برنده می شدیم هواداران از ما ناراحت می شدند که چرا اینقدر کم گل زدید.
ناصر محمدخانی درباره شرایط آن روزهای پرسپولیس خاطرنشان کرد: به اعتقاد من پرسپولیس دهه ۶۰ بهترین پرسپولیس تاریخ این باشگاه بوده است. نه به این خاطر که خودم هم آن زمان در این تیم بودم. بلکه به خاطر حضور بزرگانی همچون پروین و سایر نفرات خوب آن تیم. در آن دوران بیشترین عناوین قهرمانی در جام های حذفی و لیگ برای پرسپولیس به ثبت رسید.
وی افزود: پرسپولیس اگر چشم نخورد در این فصل و این هفته ها خیلی خوب بازی می کند و مرا تا حدی به یاد آن پرسپولیس اعجوبه دهه ۶۰ می اندازد. فکر می کنم با ادامه این روند پرسپولیس بتواند مدعی جدی قهرمانی باشد. دوست دارم پرسپولیس این فصل با کسب عنوان قهرمانی دل مردم را شاد کند. آنها که در سرما و گرما ظرف این چند سال اخیر که پرسپولیس دور از انتظار ظاهر میشد حامی تیم شان بودند.
محمدخانی در پایان گفت: پرسپولیس این هفته بازی مهمی مقابل سایپا دارد. پیروزی در این دیدار پرسپولیس را با تیم صدرنشین هم امتیاز می کند. از حالا تا آخر فصل هر یک بازی می تواند نقش موثری در قهرمانی پرسپولیس داشته باشد. بنابراین امیدوارم تیم با تمام قوا به مصاف سایپا برود تا برنده از این میدان خارج شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.