وضعیت بحرانی 12 هزار پناهنده سوری در مرز های اردن

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل با ابراز نگرانی در مورد وضعیت 12 هزار پناهنده سوری در مرز های اردن از مسئولین این کشور خواست تا هرچه سریع تر با حفظ اولویت برای سالمندان و بیماران اقدام به پذیرش این پناهندگان کنند.

ملیسا فلمینگ سخنگوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه به خبرنگاران اطلاع داد که هم اکنون نزدیک به 12 هزار نفر از پناهندگان سوری در دو نقطه از مرزهای میان کشور سوریه و اردن در شرایط بسیار دشواری در انتظار ورود به این کشور بسر می برند.

وی با ابراز نگرانی ازشرایط این پناهندگان یاد آور شد که شمار زیادی از این پناهندگان سالمندان ، زنان و کودکان بیماری هستند که به کمک های فوری نیازمندند.

سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل افزود که شمار پناهندگانی که در نزدیکی دیوار خاکی 'برم' و در منطقه ای عاری از فضای سبز و یا اب آشامیدنی بسر می برند در فاصله یک ماه گذشته به دلیل افزایش درگیری ها در سوریه از 4 هزار به 12 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گفته این سخنگو این پناهندگان با خطرات جدی بهداشتی و تغذیه ای روبه رو هستند و بسیاری از آن ها به بیماری های مختلفی از قبیل اسهال و استفراغ ، و سو ء تغذیه شدید در میان کودکان مبتلا شده اند.

فلمینگ ، ضمن قدر دانی از پذیرش نزدیک به 630 هزار پناهنده سوری از سوی مسئولین کشور اردن از آن ها خواست تا هر چه سریع تر به انان اجازه ورود به این کشور را بدهند و از بروز فجایع سنگین تر بخصوص با نزدیک شدن فصل سرما در این مناطق جلوگیری کنند.

سخنگوی این نهاد یادآور شد که اردوگاه ازرق دراردن واقع در 320 کیلومتری محل تجمع پناهندگان جدید هنوز گنجایش پذیرش پناهندگان بیشتری را دارد و از دولت اردن خواست تا با حفظ اولویت برای سالمندان، کودکان و بیماران، از این اردوگاه برای اسکان این پناهندگان استفاده کند.

وی ضمن اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری درجهت افزایش تدابیر امنیتی در اردوگاه ازرق به دولت اردن پیشنهاد کرد که این پناهندگان را قبل از انتقال به اردوگاه ازرق، ابتدا برای انجام بازرسی های امنیتی به تاسیسات مشترک سازمان ملل و مسئولین دولت اردن در استان مفرق منتقل کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.