ربیعی: بیکاری را کاهش داده ایم/ عبور از بدترین دوره اقتصادی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بد‌ترین دوره اقتصادی جامعه را در سال ۹۴ پشت سر گذاشتیم و اگر عقلانیت و سختکوشی نبود فروپاشی‌های بسیاری صورت می‌گرفت.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از ۱۲ قلم داروی شرکت‌های هلدینگ دارویی تامین اجتماعی گفت: مالک اصلی مجموعه هلدینگ دارویی سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستند.
وی ادامه داد: صاحبان این کارخانه‌های دارویی میلیون‌ها کارگر شریف ایرانی هستند که این بنیان‌ها را ساخته‌اند.
وی در ادامه داد: هرچه اقتصاد دارویی در دستان شما شکوفات شود اما‌‌ همان توده‌های میلیونی کارگر از آن بهره‌مند‌تر خواهند شد.
ربیعی در ادامه با بیان این مطلب که به رغم انتقادهای تندی که به دولت زده‌اند، دولت تدبیر و امید نشان داده است که در مسیر جهت‌گیری درست حرکت کرده است گفت: موفقیت‌های امروز نشان داده که جهت‌گیری‌های ما درست بوده است ما با کنترل تورم و تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری ثابت کرده‌ایم که این دولت سیاست‌های اقتصادی صحیحی پیش گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد امنیت روانی و اقتصادی در جامعه از اولویت‌های ضروری است گفت: باید بتوانیم در دوران بحران سرمایه‌داری جهانی سرمایه‌های مفید خارجی را جذب کنیم و به رونق اقتصاد ملی بیندیشیم تا در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه اقتصادی خود را در جهان تثبیت نماییم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با کنترل تورم آرام آرام به سمتی می‌رویم که وزنه تولید و کارآفرینی سر سپرده کردن و انباشت پول بچربد.
وی در ادامه گفت: با وجود اینکه بد‌ترین سال اقتصادی جامعه را در سال ۹۴ پشت سر گذاشتیم باید بگوییم که پیشرفت‌ها و نکات مثبت کم نبوده است.
ربیعی در ادامه خطاب به داروسازان و کارکنان شرکت هولدینگ دارویی سازمان تامین اجتماعی گفت: مفهوم کار شما و تولید داروهای ایرانی مصداق بارز به ثمر رساندن اقتصاد مقاومتی است و در واقع رویکردهای عدالت بنیان و دانش‌بنیان اقتصاد مقاومتی در کار شما به خوبی دیده می‌شود.
وی در پایان گفت: آنچه امروز نیاز داریم گسترش همین گفتمان درون‌زایی و ابتکار است و باید به سمت تغییر ذهنیت از واردات به تولید حرکت کنیم. اگرچه در این میان هستند کسانی که متضرر می‌شوند و تریبون‌های پر جنجالی نیز دارند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.