شطرنج قلعه‌نویی و مظلومی؛ گذر از سرمای تبریز برای رسیدن به فینال خرمشهر

دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور درحالی فردا بین تراکتورسازی و استقلال تهران در سرمای سخت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد که امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی برای رساندن تیم خود به فینال، نبرد شطرنج‌گونه‌ای خواهند داشت.

نتیجه این دیدار حساس که عصر فردا (سه‌شنبه) به میزبانی تبریزی‌ها برگزار خواهد شد، حریف تیم آماده ذوب آهن اصفهان در دیدار فینال جام حذفی را مشخص خواهد کرد.
ذوب آهن اصفهان با هدایت یحیی گل‌محمدی در مرحله نیمه‌نهایی با غلبه بر سپاهان در شهرآورد اصفهانی راهی فینال جام حذفی شده که قرار است به میزبانی خرمشهر برگزار شود. این تیم مدافع عنوان قهرمانی این رویداد نیز محسوب می‌شود.
رویایی تراکتورسازی و استقلال تهران به عنوان دو تیم مطرح فوتبال کشور در فصول اخیر همواره از حساسیت زیادی برخوردار بوده و این بار اما با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت هدایت سرخ‌پوشان تبریز بر حساسیت آن افزوده شده است.
این دو تیم چند روز قبل نیز در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل هم به میدان رفتند که آن دیدار که اتفاقا در تبریز هم برگزار شد، بدون داشتن بار فنی مناسبی با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید، اما جدال جام حذفی تفاوت زیادی داشته و نمی‌تواند نتیجه‌ای جز شکست یکی از دو تیم داشته باشد؛ چرا که یکی از این دو تیم باید فینالیست شده و مسافر خرمشهر شود.
امیر قلعه‌نویی که تنها دو هفته است سرمربیگری تراکتورسازی را پذیرفته، بالاخره از مواضع خود کوتاه آمده و حمزه یونس مهاجم تونسی و گران‌قیمت را بخشید تا او به تمرینات اضافه شود و احتمالا در دومین بازی مقابل استقلال در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
سرمربی تراکتورسای در همان روزهای آغازین حضورش در جمع این تیم پرطرفدار، حمزه یونس را به دلیل اعتراض برای عدم دریافت مطالباتش اخراج کرده بود.
استقلال تهران که فصل خوبی را سپری می‌کند با اتکا به درخشش سید مهدی رحمتی سنگربان آماده خود، بهره بردن از مدافعان باتجربه‌اش و عملکرد مناسب روزبه چشمی و امید ابراهیمی در میانه میدان سعی بر این دارد تا جدال با جوانان با انگیزه تراکتورسازی را به سود خود رقم بزند.
از سوی دیگر تراکتورسازان که در لیگ برتر حرف چندانی برای گفتن نداشته‌اند با تغییرات ایجاد شده در کادر فنی، تمام امید خود را به این دیدار معطوف کرده‌اند تا با جوانان جویای نامی چون محمدرضا اخباری، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، سینا عشوری و سامان نریمان جهان و همچنین تماشاگران پرشورش، بر حریف مطرح پایتخت‌نشین خود غلبه کرده و همچون دو فصل قبل یکی از فینالیست‌های جام حذفی باشند.
بدون تردید جدال تفکرات امیر قلعه‌نویی که حساب ویژه‌ای روی جام حذفی با قهرمانی در این رقابت‌ها برای خود باز کرده و پرویز مظلومی که هر دو از مکتب استقلال هستند و آشنایی کاملی از یکدیگر دارند، می‌تواند دیدار زیبایی را برای علاقمندان رقم بزند.
تراکتورسازی با غلبه بر بعثت کرمانشاه، صبای قم و سایپا به دیدار نیمه‌نهایی رسیده و استقلال تهران نیز در مراحل قبلی برابر شهرداری سمنان، فولاد خوزستان و نفت تهران به پیروزی دست یافته است.
استقلال تهران با کسب ۶ عنوان قهرمانی که آخرین آن در سال ۹۱ بود، پرافتخارترین تیم جام حذفی ایران محسوب می‌شود و تراکتورسازی نیز تنها یک بار و در سال ۱۳۹۲ با غلبه بر مس کرمان به عنوان قهرمانی جام حذفی رسیده است.
پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان نیز با ۵ و ۴ قهرمانی در رتبه‌های دوم و سوم پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی باشگاه‌های ایران محسوب می‌شوند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.