معاون وزیر صنعت، معدن:توافق هسته ای اعتماد تجاری و سرمایه گذاری درایران را بالا برد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که بعد از توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی، اعتماد تجاری و سرمایه گذاری در ایران بطور قابل ملاحظه ای بالا رفته است.

«حسین اسفهبدی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد افزود، بسیاری از شرکت های ایرانی در اولین روز این نمایشگاه موفق به عقد قرارداد با طرف های عراقی شده اند که در نوع خود قابل توجه است و نشاندهنده بالا رفتن اعتماد به شرکت های ایرانی در حوزه تجاری و سرمایه گذاری، بویژه بعد از حصول توافق هسته ای است.
وی ادامه داد، بدون شک کیفیت، رعایت استاندارد های جهانی، قیمت و سرعت زمان در تحویل کالا از عوامل مهم افزایش اعتماد به کالاهای ایرانی است، اما پس از برجام این اعتماد افزایش قابل ملاحظه ای یافته که امروز نتیجه آن را در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد شاهد هستیم. 
وی خاطر نشان ساخت که اغلب شرکت های حاضر در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد برای اولین بار است در این نمایشگاه و بازار عراق حضور پیدا می کنند.
اسفهبدی با اشاره با احساس امنیت و آرامشی که بعد از برجام نسبت به ایران در سطح جهانی حاصل شده است، گفت که موجی از تقاضای شهروندان آمریکایی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران با هدف گردشگری و توریسم راه افتاده و این درحالی است که دولت این کشور توصیه کرده که به ایران سفر نکنند.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران، سفر قریب الوقوع یک هیات بزرگ اقتصادی از کره جنوبی به ایران را یادآوری کرد و گفت، این هیات در بخش های مختلف با جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکره خواهد شد.
وی درعین حال گفت که ما به طرف کره ای یادآوری کرده ایم که همکاری های جدید باید در چارچوب سرمایه گذاری های مشترک و انتقال تکنولوژی باشد ، نه صدور محصولات تولیدی. 
اسفهبدی ، به اقدامات دولت تدبیر و امید برای تشویق افزایش صادرات و سرمایه گذاری مشترک در عراق نیز اشاره کرد و افزود که به منظور تشویق افزایش صادرات، دولت مشوق های صادراتی را برگردانده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در نمایشگاه بغداد خبر داد و گفت که کافی است شرکت های ایرانی، طرف های عراقی خود را برای همکاری اقتصادی شناسایی کنند و این صندوق برحسب ضوابطی که دارد، طرف عراقی را تضمین می کند.
اسفهبدی همه این اقدامات را در راستای تشویق صادرات و سرمایه گذاری مشترک ذکر کرد و از شرکت های ایرانی خواست در عراق به سمت مشارکت با شرکای عراقی در طرح های سرمایه گذاری مشترک حرکت کنند.
وی همچنین از دیگر برنامه های جدید این وزارتخانه را طرح افزایش صادرات فرش دست بافت به آمریکا عنوان کرد وگفت که اتحادیه صادرکنندگان فرش دست بافت در حال برنامه ریزی برای این مهم است. 
اسفهبدی در خصوص رغبت شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در ایران نیز تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از حیث قانونی هیچ منعی در سرمایه گذاری و فعالیت تجاری شرکت های آمریکایی که در چارچوب ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران بخواهند کار کنند، نمی بیند.
دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۱۵ شرکت در زمینه های مختلف از ۱۶ تا ۱۹ فوریه در محل نمایشگاه های بین المللی بغداد از امروز سه شنبه آغاز به کار کرده است.
قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیاتی به همراه مقامات عراقی فردا بطور رسمی از این نمایشگاه بازدید و آن را افتتاح کند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.