انتقاد شورای امنیت از حملات ترکیه به خاک سوریه

شورای امنیت سازمان ملل متحد از حملات ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه انتقاد کرد.

 «رافائل رامیرز کارینو» رئیس ونزوئلایی شورای امنیت روز سه شنبه از انتقاد اعضای این شورا از حملات آنکارا به مواضع مبارزان کرد در شمال سوریه خبر داد. شورای امنیت صبح سه شنبه به درخواست روسیه طی یک جلسه غیرعلنی پیرامون بمباران اراضی سوریه توسط ترکیه رابزنی نمود.
«کارینو» با اعلام اینکه اعضای شورای امنیت نسبت به حملات ترکیه به شمال سوریه ابراز نگرانی نمودند، گفت: اعضای شورای امنیت به توافق رسیدند که از ترکیه بخواهند به قوانین بین المللی احترام بگذارد. پانزده کشور عضو شورای امنیت هریک به میزان متفاوتی نسبت به بمباران اراضی سوریه توسط ترکیه ابراز نگرانی کردند اما همگی در خصوص انتقاد از این اقدام اتفاق نظر داشتند.
این در حالی است که شورای امنیت بیانیه رسمی در محکومیت بمباران توپخانه ای ترکیه صادر نکرد. در همین حال «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل که کشورش از شورای امنیت خواسته بود حملات ترکیه به اراضی سوریه را محکوم کند نسبت به اجماع پانزده عضو این شورا درباره نگرانی پیرامون موضع غیرمسئولانه ترکیه ابراز خرسندی نمود.
لازم به ذکر است که ترکیه برای سومین روز متوالی مواضع کردها در سوریه را بمباران کرده و هدف از این امر را جلوگیری از سیطره کردها بر شهرک «اعزاز» واقع در ۸ کیلومتری مرزهای سوریه و ترکیه عنوان کرده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.