حقیقت پور: هزینه قمار ترکیه در سوریه زیاد است

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور بزرگی مانند ترکیه سرنوشت خود را به مرتجعین در منطقه گره نزند و با آهنگی که از ریاض نواخته می شود، خوش رقصی نکند.

منصور حقیقت پور با اشاره به اقدام ترکیه در گلوله باران خاک سوریه و درخواست شورای امنیت از از ترکیه در جهت احترام به قوانین بین المللی گفت: هزینه قماری که ترکیه در سوریه می کند زیاد است.ترک ها نشان داده اند که قمار باز خوبی نیستند بنابراین باید خود را برای پذیرش هزینه های قمار آماده کنند.
نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت ترکیه باید قواعد بین المللی را رعایت کند و به اراده ملت ها احترام گذارد و رابطه حسنه ای با همسایگان خود داشته باشد.
حقیقت پور با اشاره به اینکه امروز ترکیه در سوریه،عراق،ارمنستان و برخی کشورهای دیگر مشکل دارد تصریح کرد: اینگونه رفتار ترکیه درست نیست و باید رعایت قواعد دموکراسی و احترام به اراده ملت ها در دستور کار حاکمان ترکیه قرار گیرد در غیر این صورت خسارت خواهند دید.
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: کشور بزرگ و ملت بزرگی مانند ترکیه سرنوشت خود را به مرتجعین در منطقه گره نزند و با آهنگی که از ریاض نواخته می شود نرقصد؛در شان مردم بزرگ ترکیه نیست که رقاص آهنگ های نواخته شده از سوی ریاض باشند.
نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست شورای امنیت از دولت ترکیه گفت: خروجی سازمان ملل ضعیف است؛ابتدا تجاوز صورت می گیرد و پس از آن شورای امنیت از کشور متجاوز خواهش می کند قوانین بین المللی را رعایت کند؛این رویکرد سازمان ملل مناسب نبوده و ضعیف است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.