شورای نگهبان بی تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند/ تاکید ویژه به ثبت نام خانم‌ها در انتخابات

رئیس جمهوری، ایران را کشور قانون دانست و گفت: ما نخستین کشور منطقه هستیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح دوشنبه پس از نام‌نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی باز هم اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم.
رئیس جمهوری ادامه داد: مذاهب و اقوام مختلف و همه مردم در سایه قانون، انسجام و وحدت را احساس می‌کنند؛ رقابت بسیار خوب است اما رقابت سالم و اخلاقی. احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها همه حضور یابند و اگر رقابت نباشد، انتخابات حرارت، گرمی و نشاط لازم را ندارد.
روحانی افزود: به نشاط در سایه رقابت نیاز داریم اما رقابت سالمی که پایانش منجر به دلگرمی، وحدت و انسجام بیشتر در کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: از تمام دست‌اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، مجریان، هیات‌های اجرایی، ناظران و شورای نگهبان به خاطر بار سنگینی که بر دوش گرفته‌اند، تشکر می‌کنم که با موفقیت آن را به مقصد خواهند رساند.
رئیس جمهوری گفت: این روزها حضور داوطلبان در مراکز نام‌نویسی شور و هیجان بسیار خوبی را میان مردم به وجود آورده و این برای ما خیلی مهم است.
روحانی افزود: به دنیا هم با زبان و هم در عمل اعلام می‌کنیم که تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق‌های انتخاباتی است.
وی تصریح کرد: ما اولین کشوری در منطقه هستیم که نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه قبول کردیم، پذیرفته‌ایم و عمل کردیم؛ هرچند در مقام عمل در سال‌های بعد انحراف ایجاد شد اما اولین کشوری بودیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.
رئیس دولت یازدهم ادامه داد: در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی باز هم اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندیم و امروز آماده می‌شویم.
روحانی اضافه کرد: امسال سی و سومین انتخابات را داریم، انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ما مهم است، چرا که که مرکز قانون‌گذاری کشور و مرکزی است که نمایندگان مردم بر دستگاه اجرایی کشور نظارت می‌کنند و با آرای این نمایندگان وزرا مجوز فعالیت، کار و مسئولیت را آغاز می‌کنند.
وی یادآور شد: همچنین امسال انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داریم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین ستون این نظام است و اگر امروز در کشور، اتحاد، انسجام و هماهنگی است و می‌توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است و این یکی از ستون‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهمترین و بالاترین آن‌ها است.
رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که همواره برای روز مبادا آماده است و این برای ثبات سیاسی کشور بسیار مهم است و مردم احساس می‌کنند در هیچ شرایط و موقعیتی در کشور ما خلاء وجود نخواهد آمد، بنابراین مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است.

شورای نگهبان بر مبنای قانون عمل می‌کند/ با تخلف برخورد خواهیم کرد
روحانی اضافه کرد: مردم اسفندماه برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پای صندوق‌های رای می‌آیند که ان شاءالله هر دو انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود.
وی افزود: همه آن‌هایی که خود را برای خدمت به مردم صالح می‌دانند، چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان رهبری باید به صحنه بیایند و نام‌نویسی کنند، از بعضی از دغدغه‌هایی که کنار و گوشه گفته می‌شود به آن دغدغه‌ها اعتنا نکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان بی تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند و دولت، وزارت کشور، فرمانداران و استانداران نیز برمبنای قانون عمل می‌کنند و اگر خدای نکرده در گوشه‌ای از اجرا تخلف باشد، این دولت با شدت برخورد خواهد کرد.

به دنبال انتخاباتی رقابتی با مشارکت حداکثری هستیم
رئیس جمهوری گفت: ما در پی برگزاری انتخابات صد درصد سالم و شکوهمند هستیم که باعث شکوه نظام خواهد بود. همچنین به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت حداکثری هستیم که ان شاءالله دولت با هماهنگی و همکاری با شورای نگهبان این مهم را تامین خواهد کرد.
روحانی افزود: مساله دیگر حضور بانوان است که بانوان ما در کشور در سطح بسیار خوب در امور سیاسی و اجتماعی مشارکت دارند و ما جزو کشورهای پیشرفته در این زمینه نه در منطقه بلکه در جهان هستیم.
وی ادامه داد: در مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، بخش‌های خدماتی و ادارات شاهد حضور خانم‌ها هستیم که در همه مشارکت‌های مهم سیاسی و اجتماعی اگر حضورشان پررنگ‌تر نباشد کم‌رنگ‌تر از آقایان نیست.

رئیس جمهوری گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همه آن‌هایی که صالح هستند باید حضور یابند و این ترکیب برای ما اهمیت دارد و فرقی نمی‌کند نماینده مجلس آقا یا خانم باشد.
روحانی تصریح کرد: تعداد قابل ملاحظه خانم از دید افکار عمومی جهان اهمیت دارد، برای اینکه واقعیت این کشور را درک کنند که در این کشور هیچ چیز برمبنای جنسیت نیست و بلکه بر مبنای شایستگی است؛ بنابراین از خانم‌های شایسته در سراسر کشور انتظار داریم برای نام‌نویسی در انتخابات حضور یابند.
وی تاکید کرد: امیدواریم این انتخابات منشاء وحدت و انسجام بیشتر شود چرا که ما در یک شرایط منطقه‌ای و جهانی قرار داریم که از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد، وحدت و یکپارچگی در سراسر کشور نیاز داریم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.