آملی لاریجانی: شیطنت‌های دشمنان به واسطه حضور مردم در صحنه منتفی است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسیاری از شیطنت‌های دشمنان به واسطه حضور مردم در صحنه منتفی می‌شود، گفت: مردم باید با سرمایه‌های خود به میدان بیایند و ما بارها اعلام کردیم که در قوه قضائیه از سرمایه گذاری صحیح حمایت می‌کنیم تا اشتغال رونق بگیرد.

آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی در جمع مردم ولایتمدار و شهیدپرور عباس آباد به نقش معنویت در زندگی اشاره کرد و بیان داشت: معناداری زندگی یک بحث مهم فلسفی، کلامی و دینی است و ما در عالم تدین و ایمان و قرآن ظرفیت‌های بسیار مهمی برای این بحث داریم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به سست شدن پشتوانه ایمانی مردم در مغرب زمین گفت: همه ما در ایامی از زندگی با این پرسش مواجه می‌شویم که زندگی چه ارزشی دارد و این پرسش در مغرب زمین به یک مسئله حاد تبدیل شده؛ چراکه پشتوانه ایمانی مردم مغرب زمین سست شده است؛ اما در میان ما نورانیت و معنویت قرآن و ائمه اطهار (ع) راه را روشن کرده و معنای زندگی در اینجا تاویل و تفسیر خاصی دارد.
وی با بیان اینکه معنا داری زندگی یعنی اینکه زندگی را در چارچوب یک هدف نهایی ببنیم ،‌اظهار کرد: امروز احساس می‌کنیم گاهی در جوانان ما یک حالت عدم نشاط وجود دارد. دلیل این امر آن است که هدف نهایی مغفول واقع شده است.
رئیس دستگاه قضا گفت: با وجود اینکه قرآن و سخنان اهل بیت (ع) در نزد ماستٰ، گم کردن خود و گم کردن هدف حقیقی خلقت خسارت بزرگی است و امروزه با راه اندازی ماهواره‌ها، سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی غفلت انسان‌ها از حقیقت خلقت هستی تشدید شده است.
وی در ادامه به مشکلات کشور در بعد اشتغال جوانان و رکود اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: دولت محترم به همراه سایر قوا تلاش‌هایی را برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهد و امیدواریم فضای پسابرجام حالت گشایشی را ایجاد کند. اما باید توجه داشت که با همه گشایشی که ممکن است بعد از برجام انجام شود، ‌اگرمردم در صحنه نباشند، فایده‌ای ندارد.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: مردم باید با سرمایه‌های خود به میدان بیایند و ما بارها اعلام کردیم که در قوه قضائیه از سرمایه گذاری صحیح حمایت می‌کنیم تا اشتغال رونق بگیرد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه حضور مردم در صحنه دشمن شکن خواهد بود، گفت: بسیاری از شیطنت‌های دشمنان به واسطه حضور مردم در صحنه منتفی می‌شود و اقتدار نظام را بیشتر می‌کند.
وی به اظهارات اخیر یکی از مسئولان آمریکایی که همه ایرانی‌ها را تندرو خوانده بود اشاره کرد و بیان داشت: باید به آن‌ها بگوییم به این معنا که شما فکر می‌کنید، همه ما تندرو هستیم؛ اگر ایستادن پای آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی تندروی است، ما به این معنا تندرو هستیم.
آیت الله آملی لاریجانی به برخی تخریب‌ها و تهمت زنی‌ها در ایام رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: مردم ما ضد انقلاب را خوب می‌شناسند و همین حرف‌هایی که الان می‌زنند و ما را تندرو می‌خوانند، همین حرفها را آمریکایی‌ها هم زده بودند؛ پس معلوم می‌شود این سخنان از یک جا ریشه می‌گیرد؛ فقط صداها مختلف است.
آیت الله آملی لاریجانی به تلاش طولانی مدت دشمنان برای فاصله انداختن میان دیانت و سیاست در جامعه ما اشاره کرد و بیان داشت: جدایی دین از سیاست القائات شیطانی دولت‌های استعماری بود؛ برای اینکه مومنین در صحنه نباشند؛ چراکه اگر مومنین در صحنه باشند، آنها نمی‌توانند اموال کشورهای اسلامی را غارت کنند.
وی با بیان اینکه ما از تعلیمات امام راحل فرا گرفته‌ایم که دیانت ما عین سیاست ما است، اظهار کرد: امروز یک عده‌ای از جدایی دین از سیاست دفاع می‌کنند و حتی دامنه القائات خود را به حوزه‌های علمیه کشانده‌اند وبه اصطلاح روشنفکرانی را برای ترویج سکولاریسم به جوامع ما فرستاده‌اند.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما فراموش نمی‌کنیم اینها در دوره اصلاحات در نشریات خود به ترویج سکولاریسم و جدایی دین از سیاست می‌پرداختند.
وی بیان داشت: قرآن تبیان همه چیز است و دین اسلام برای تمام شئون زندگی برنامه و دستور دارد؛ بنابراین باید پرسید که آیا می‌شود قرآن، زندگی سیاسی،‌اجتماعی و تقنینی ما را رها کرده باشد.
آیت الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله ملت ما بصیر و آگاه است و انشاءالله مشکلات با همت مسئولان و مردم رفع می‌شود و ما موظفیم از اصل نظام حمایت کنیم؛ ولواینکه انتقادهایی نیز داشته باشیم.

 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.