نمایندگان استان‌های مرزی کشور دست به آبستراکسیون زدند

جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به عدم تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد صحن علنی مجلس را ترک کردند و مجلس در آستانه از رسمیت افتادن قرار گرفت.

جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی از صبح امروز دستخوش برخی اعتراضات وکلای ملت به عدم تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بود.
لایحه ایجاد مناطق تجاری و ویژه اقتصادی در جلسه علنی روز گذشته مجلس مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن رد شد.
بر اساس این لایحه ۷ شهر کشور به مناطق آزاد تجاری و اقتصادی تبدیل می‌شدند.
در جلسه روز گذشته که محمدرضا باهنر ریاست صحن علنی را برعهده داشت، برخی از بخش‌های این لایحه را مغایر با قانون برنامه پنجم توسعه برشمرد و گفت که تصویب این لایحه نیاز به دو سوم نمایندگان دارد که در نهایت کلیات این لایحه تصویب نشد.
احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در ابتدای جلسه علنی صبح امروز تذکری به هیئت رئیسه داد و گفت: یکصد نفر از نمایندگان مجلس تفسیر دیگری از مصوبه روز گذشته دارند و اگر در جلسه علنی امروز پاسخ نگیرند از مجلس خارج می‌شوند و جلسه علنی از رسمیت می‌افتد.
پس از این تذکر نماینده ایلام، جمع زیادی از وکلای ملت در جایگاه هیئت رئیسه جمع شدند و جلسه علنی برای دقایقی متشنج شد.
پس از صحبت این نمایندگان تجمع کننده با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، بخشی از این نمایندگان صحن علنی مجلس را ترک کردند که نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، استان اردبیل و استان ایلام از جمله این نمایندگان بودند.
با توجه به اینکه جلسه علنی امروز مجلس با حضور ۲۱۲ نفر از نمایندگان آغاز شده اگر تعداد حضار در جلسه علنی به زیر ۱۹۴ تن از نمایندگان برسد، جلسه علنی از رسمیت می‌افتد. این موضوع واکنش هیئت رئیسه مجلس در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را هم در پی داشت به طوری که حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست صحن علنی را برعهده داشت در جریان بررسی این طرح خطاب به نمایندگان گفت لطفا زودتر اعلام رای کنید چرا که عدد حضار لغزنده است و ما چند رای‌گیری پشت سر هم داریم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.