تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در تهران مشخص شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۸.۵ میلیون شهروند استان تهران واجد شرایط رای‌دادن هستند.

نشست ستاد انتخابات استان تهران به ریاست سیدشهاب الدین چاوشی رئیس ستاد و با حضور اعضای ستاد و کمیته های امنیتی و تبلیغات ستاد انتخابات برگزار شد.
چاوشی در این نشست با اشاره به برگزاری روزانه جلسات ستاد انتخابات استان تا زمان انتخابات به تامین اعتبارات از سوی وزارت کشور براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت:‌ دغدغه فرمانداری‌ها  و بخشداری‌ها برای انتخابات نباید در معرض فشارهای مالی باشد و قانونا مسئولیت برگزاری انتخابات به عهده آنهاست و ستاد انتخابات استانداری نقش پشتیبانی کننده دارد.
وی با بیان لزوم برگزاری جلسات کمیته‌های ستاد انتخابات به طور مستمر تا زمان انتخابات تصریح کرد:‌ کمیته پشتیبانی فعالیت خود را آغاز کرده است و در تامین نیازهای شهرستانها از جمله موضوعات حمل و نقل و خودرو وارد شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد:  انتخابات موضوعی ملی است و برای برگزارکنندگان و مجریان انتخابات محک مهمی است.
به گفته چاوشی از  روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه آگهی رسمی و لیست کاندیداها منتشر می‌شود و از ۲۴ ساعت پس از آن تبلیغات کاندیداها تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود.
وی با تاکید براینکه تبلیغات حق کاندیداهای تایید صلاحیت شده است، گفت: همه افرادی که صلاحیت آنها تا زمان قانونی از سوی شورای نگهبان اعلام شود در نگاه مجریان انتخابات یکسان هستند و هیچ تفاوتی میان کاندیداهای شناخته شده و غیر معروف نیست.
چاوشی افزود: همه ما گرایش هایی داریم که در مصادیق متفاوت است اما متعهد هستیم که نگاه و خواست قلبیمان را در عمل دخالت ندهیم.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد:‌ مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید تا زمان انتخابات رفتار مکانیکی و به دور از احساس داشته باشند تا در اجرای صحیح وظایف عمل کنند.
وی ادامه داد:‌ توصیه می‌کنیم نگاه به همه کاندیداهای تایید صلاحیت شده  یکسان باشد و از سیاه‌نمایی‌ها بپرهیزیم.
چاوشی با بیان اینکه سوء تبلیغات که دلیل ایجاد شبهه در انتخابات است باید مهار شود گفت:‌ همه اطلاع رسانی‌های غلط و موزیانه رصد می‌شود زیرا شبهات سبب می‌شود اعتماد مردم به اصل انتخابات سلب شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران به روند خوب ارتباط ستاد انتخابات استان با هیات نظارت اشاره کرد و افزود:مسئولیت امنیت انتخابات به عهده استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان و فرمانداران است و هر توافقی برای امنیت انتخابات باید به تایید شورای تامین برسد.
وی در ادامه به وجود ۸.۵ میلیون شهروند استان تهران برای رای دادن اشاره کرد و گفت:‌ همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم است.
چاوشی در پایان با گلایه از ناشناخته بودن شبکه تهران همزمان با شروع تبلیغات کاندیداها افزود:‌ خیلی از مردم شبکه جدید تهران را نمی‌شناسند و لازم است تدبیری اتخاذ شود تا در این شرایط حساس شبکه استانی تهران به ویژه برای انتخابات دیده شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.