پست بانک ایران به شبکه جهانی سوئیفت متصل شد

مدیرعامل پست بانک ایران از عملیاتی شدن سوئیفت برای این بانک از روز یکشنبه بیست و پنجم بهمن ماه جاری خبر داد.

خسرو فرحی گفت:پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و فعال شدن مجدد سوئیفت، پست بانک ایران پیگیری های لازم و اقدام های متعددی را برای اتصال و برقراری ارتباط و ارسال پیام ها از طریق آن انجام داد که این فعالیت ها روز یکشنبه بیست و پنجم بهمن ماه سال جاری به نتیجه رسید و فعالیت های سوئیفت در این بانک عملیاتی شد. 
برجام در بیست و سوم تیرماه ۱۳۹۴ بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) نهایی شد و در بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در اجرای برجام، روند لغو تحریم های ظالمانه غرب علیه تهران آغاز شد. 
وی با بیان اینکه فرآیند اتصال با محوریت بانک مرکزی و اداره نظام های پرداخت آن بانک انجام شد خاطرنشان ساخت: پست بانک ایران به صورت زنده (Live ) و مستقیم به شبکه سوئیفت متصل شد. 
فرحی افزود: پیش از این پست بانک ایران از خدمات سوئیفت برای ارائه خدمات ارزی و ارتباط با کارگزاران خود بهره مند بوده است. اکنون و با هماهنگی های لازم همه شعبه هایی که پیشتراز این امکان بهره مند بوده اند دوباره به سوئیفت متصل و امکان اتصال شعب جدید ارزی نیز فراهم شده است. 
مدیرعامل پست بانک به مزایای شبکه سوئیفت اشاره کرد که امکان ارتباط آسان، سریع و مطمئن با بانک های فعال درسطح ملی، منطقه ای و بین المللی از آن جمله است و اکنون بیش از ۱۰هزار عضو در بیش از ۲۰۰ منطقه از آن بهره می گیرند. 
به گفته فرحی بیش از ۲۵ میلیون تراکنش به صورت روزانه از طریق این شبکه انجام می شود. 
وی اضافه کرد: موضوع های مهم دیگر در ارائه خدمات بانکداری بین الملل، برقراری روابط کارگزاری با بانک های معتبر بین المللی است که با هماهنگی صورت گرفته با کارگزاران قبلی بانک، حساب های بانک نزد این بانک ها فعال شده است. 
فرحی خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط کارگزاری با بانک های تازه نیز در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس شبکه پست بانک ایران توانمندی لازم را برای برآورده کردن نیازهای ارزی مشتریان فراهم کرده است. 
مدیرعامل پست بانک گفت: این بانک با توجه به برقراری ارتباطات خوب با بانک های داخلی و خارجی، عاملیت بانکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرایط مطلوبی را برای ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی به ویژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کرده است. 
وی ابراز امیدواری کرد در کنار خدمات متنوع و مطلوبی که در بخش ریالی به هم هموطنان ارائه می شود بتوان خدمات ارزی قابل قبولی نیز ارائه داد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.