​ولد الشیخ: اختلافات مانع دور جدید مذاکرات یمن است

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که اختلافات عمیق مانع از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات برای حل و فصل بحران یمن است.

 اسماعیل ولد الشیخ احمد گفت که قادر به دعوت برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح به خاطر اختلاف طرفهای درگیر درخصوص توافق بر سر آتش بس همزمان با انجام مذاکرات نیست.
وی به شورای امنیت تاکید کرد: ضمانت های کافی دریافت نکرده است که اگر دعوت به برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صورت گیرد، به آتش بس احترام گذاشته شود
اسماعیل ولد الشیخ احمد افزود: همچنان شکاف های عمیقی بین طرف های درگیر در یمن وجود دارد.
وی از شورای امنیت خواست تا به طرف های درگیر برای پایبندی به توقف عملیات جنگی فشار بیاورند تا این امر به دستیابی به یک آتش بس دائم منجر شود.
اولین دور مذاکرات یمن در ژنو در دسامبر گذشته با توافق بر سر یک چارچوب کاری فراگیر به منظور پایان جنگ و آتش بسی موقت منجر شد اما این آتش بس با موارد نقض زیادی روبرو شد.
قرار بود مذاکرات چهاردهم ماه ژانویه از سرگرفته شود اما تا اطلاع نامعلومی به تعویق افتاد.
ولد الشیخ گفت: یمن بسیار رنج دیده و ملتش در برابر فاجعه و مصیبتی مقاومت کرده است که زبان از بیان آن قاصر است.
ائتلاف تحت سرکردگی عربستان از مارس سال گذشته حمله هوایی و زمینی و دریایی خود به یمن را آغاز کرد که به شهید و زخمی شدن هزاران غیرنظامی منجر شده است.
ولد الشیخ گفت: ساختار زیربنایی یمن ویران و خانواده ها و بافت اجتماعی از هم گسسته شده است و این مرحله بسیار دشوار است. هر روز یمنی های بیشتری جان خود را از دست می دهند.
وی تصریح کرد: بسیاری از بخش های یمن شاهد حملات هوایی و نبردهای شدید زمینی است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.